Pentru prima dată în istorie, în România sunt înregistrate peste 8 milioane de autoturisme. Cele mai populare mărci

Updated on februarie 9, 2024 Pentru prima dată în istorie, în România sunt înregistrate peste 8 milioane de autoturisme. Cele mai populare mărci 1

Pentru prima dată în istorie, în România sunt înregistrate peste opt milioane de autoturisme. Din totalul mașinilor de pe străzile din țară circa 81% (6,5 milioane) au părăsit porțile fabricilor cu peste zece ani în urmă, astfel că autoturismele vechi continuă să dețină monopolul șoselelor.

La 31 decembrie 2023, pe șoselele din România circulau 10,33 milioane de autovehicule, iar acest lucru înseamnă că parcul auto din țara noastră a crescut cu 327.885 autoturisme, motociclete, remorci, tractoare și alte vehicule, față de datele anterioare, publicate la 31 decembrie 2022. Dintre acestea, 8.106.570 sunt autoturisme, valoare în creștere cu 3,07% față de finalul lui 2022, conform datelor Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), transmite adevarul.ro.

Conform cifrelor oficiale, în România există un volum de 5,23 milioane de autoturisme mai vechi de 16 ani, o categorie care a crescut simțitor față de anul trecut, cu peste 400.000 de vehicule. Mai mult decât atât, multe autoturisme care circulă pe șoselele din România în acest moment sunt mașini cu o vechime de peste 20 de ani. Această categorie a crescut cu 10% în ultimul an, mai exact cu 258.082 unități, la un total de 2,69 milioane de autoturisme.

În 2013, cu zece ani în urmă, în România erau înmatriculate doar 4,6 milioane de autoturisme. Creșterea cu 72,71% în zece ani arată cât se poate de clar de ce șoselele sunt tot mai aglomerate, iar în orașe deplasarea cu mașina a devenit aproape imposibilă. Creșterea numărului de electrice și hibride a redus cota de piață a mașinilor alimentate cu benzină și motorină, însă altfel decât s-ar aștepta cei care consideră dieselul pe cale de dispariție.

Importam din greu diesele second-hand

Conform datelor DGPCI, la finalul lui 2023, 45,78% dintre autoturismele înmatriculate în România au motoare alimentate cu benzină, în timp ce 50,57% sunt diesel, restul fiind electrice și hibride.

Cu un an în urmă, cele pe benzină ocupau 47,19%, în timp ce cota dieselurilor era de 50,18% din piața autoturismelor. Prin urmare, ponderea dieselurilor în parcul auto din 2023 este mai mare decât cea din 2022. Asta arată că majoritatea mașinilor de ocazie intrate în circulație anul trecut au avut motoare alimentate cu motorină.

ACAROM: „Parcul auto a îmbătrânit în loc să întinerească”

„Problema României este că are un parc auto destul de îmbătrânit. Parc care a îmbătrânit și mai mult după eliminarea timbrului de mediu în februarie 2017, fiind importat un număr foarte mare de vehicule second-hand, în jur de 1,8 milioane în această perioadă, din 2017 și până acum. Astfel încât, deși am avut programe Rabla care au scos de pe piață vehicule vechi, numărul celor importate, mai vechi de zece ani, a fost mult mai mare decât al celor casate.

Astfel încât, în loc să întinerească, parcul auto a îmbătrânit”, a precizat Adrian Sandu, secretar general şi membru în Consiliul director al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Marcel Ciolacu spune că preferă ca programul Rabla să fie dedicat maşinilor produse în România

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, miercuri, la Mioveni, după ce a vizitat uzina Dacia, că nu este de acord să mai dăm 10.000 euro să-ţi iei o maşină electrică de 200.000 de dolari sau euro şi că preferă la programul Rabla să mergem pe maşinile produse în România.

„Deblocăm şi Rabla. Nu sunt de acord să mai dăm 10.000 euro să-ţi iei o maşină electrică de 200.000 de dolari sau euro. Credeţi-mă, prefer la programul Rabla să mergem pe maşinile produse în România, prioritate au, normal, cele pe criteriu verde. Cred că în acest moment intrăm într-o normalitate, a spus premierul, citat de digi24.ro.

Şeful Executivului a arătat că prima sa maşină a fost o Dacie.

„A fost prima maşină şi îi povesteam domnului CEO pe Europa cum am stat două zile în Piteşti ca să cumpăr maşina Dacia, că trebuia să stai la o coadă şi cum întotdeauna exista un intermediar care îţi spunea, te întreba cu nonşalanţă dacă vrei bord de CN sau ce culoare vrei. Tu, îi spuneai: cum? vreau şi bord de CN. Bineînţeles că după două zile de aşteptări, că trebuia să stai să şi plăteşti hotel şi pierdeai bani, de fapt, cumpărai ce îţi dădea. Dar aşa am cumpărat eu prima Dacie, fără bord de CN”, a povestit premierul.

error: Content is protected !!