Cluj. Andi: „Îți dai seama de dimensiunea problemei lipsei parcărilor din Cluj la fiecare aterizare/decolare de pe aeroportul clujean. Cauzele (și rezolvările) sunt multiple: – urbanismul de la noi vs urbanismul din alte țări – venim din Franța de data asta, caz concret Rouen și Caen, acolo unde casele din orașe au …”

Updated on martie 5, 2019 Clujul s-a trezit cu 200,0000 de autoturisme pe străzi. Acestea trebuie parcate pe undeva, trebuie să circule. Renunțarea la autoturismele personale ar fi o soluție sau statul în trafic ar trebuie să fie normalul?

Pe Facebook, Andi Daiszler a scris: „Îți dai seama de dimensiunea problemei lipsei parcărilor din Cluj la fiecare aterizare/decolare de pe aeroportul clujean.
Cauzele (și rezolvările) sunt multiple:
– legislația care a permis ani de zile importurile de second-hand-uri fără prea mari bătăi de cap cu girul autorităților la fel de prost pregătite indiferent de culoarea lor politică (Lorand zicea azi că taxele de înmatriculare pentru aceeași mașină sunt în Portugalia de câteva zeci de ori mai mari decât în România).

Cluj. Andi: „Îți dai seama de dimensiunea problemei lipsei parcărilor din Cluj la fiecare aterizare/decolare de pe aeroportul clujean. Cauzele (și rezolvările) sunt multiple: - urbanismul de la noi vs urbanismul din alte țări - venim din Franța de data asta, caz concret Rouen și Caen, acolo unde casele din orașe au ...” 1

– urbanismul de la noi vs urbanismul din alte țări – venim din Franța de data asta, caz concret Rouen și Caen, acolo unde casele din orașe au curți suficient de mari astfel încât să îți permită să parchezi mașina în curte (sau garaj unde este)(deși nu știu, sunt convins că există norme care spun că dacă ai o casă, mașina se parchează în curte, nu pe stradă în fața casei)

– parcări subterane private peste tot în centru, supraterane unde se poate (Rouen – 2.312 locuri de parcare cu plată în centru în parcări subterane publice și private – nu pe stradă – la o populație de aprox 110.000 locuitori și aproximativ 1200 locuri fără taxă la cele două park&ride-uri de la intrările în oraș, în comparație Cluj care are aproximativ 1450 de parcări în zona centrală – Polivalentă + Stadion + Leul + Moților – fără stradă – fără park&ride-uri la peste 300.000 de locuitori)

– evident că nu poți ca și autoritate să permiți omului foarte simplu și ușor să-și cumpere mașină (indiferent de care și de unde) și apoi să-i sari în cap când și-o aduce la tine în oraș, dovedește doar că tu ca și stat nu prea comunici cu tine.

Ca și soluții cel puțin temporare aș spune:
– adoptarea unui astfel de HCL care să te oblige să-ți parchezi mașina în curte/garaj (dacă le ai), deși ar durea extrem de tare, ar curăța într-o oarecare măsură străzile din cartiere, acolo unde acest lucru e posibil.

– măsuri suplimentare de corectare în urbanism care să te oblige în cartiere să nu mai construiești casa în stradă fără loc de parcare, să te gândești și la spațiul de parcare pentru simplul fapt că poate ai o mașină, poate cineva cu mașină va veni să te viziteze și atunci unde parchezi/parchează, în special în noile cartiere ale orașului etc.

– în fine, potrivit link-ului de mai jos doi din trei francezi își fac cumpărăturile în centrele comerciale de la periferie, tocmai pentru că le oferă locuri de parcare, o tendință pe care o vedem și noi azi (mergem de multe ori la LIDL pentru că pe lângă anumite produse avem și unde parca – un motiv din ce în ce mai important – oamenii ăia nu fac magazine la parter de blocuri din motive întemeiate pe niște cifre din Vest)

– mai multe parking-uri în zona centrală + park&ride-uri la intrările în oraș.
– apropo … în Franța din 2013 de gestionarea parcărilor publice se ocupă firme private. De atunci colectarea la buget a crescut cu aproximativ 20-40% și parcările neregulamentare au scăzut tot așa, poate e o idee”.

error: Content is protected !!