Cluj: Vezi de ce nu a fost angajată Paula Rad la Operă. Poziția reprezentanților instituției:

Updated on februarie 20, 2017 Paula Rad, concurentă la Românii au Talent, a făcut valuri în presa din România după ce a impresionat juriul și publicl cu prestația ei. Povestea ei a fost parcă desprinsă din filme.

După 11 ani de canto, tânăra de 28 de ani este femeie de serviciu. Ea s-a plâns că a încercat să se angajeze la Operă, i s-a spus că are o voce frumoasă, dar trebuie să mai aştepte. Actorul Florin Călinescu, membru al juriului, a atacat dur conducerea Operei care nu a angajat-o pe tânăra talentată.

Cluj: Vezi de ce nu a fost angajată Paula Rad la Operă. Poziția reprezentanților instituției: 1

Adrian Morar, directorul artistic al Operei din Cluj la care Paula Rad a fost în audiţie, a demontat însă, pentru adevarul.ro, dramatismul acestei povești.

„Într-adevăr a fost la o audiţie, cred că era prin 2014. Ca Paula Rad sunt zeci de soprane pentru că vocea de soprană este cel mai des întâlnită. Paula are, spre deosebire de alte soprane, un volum de luat în considerare, are decibeli în voce, eu o cunosc de la Conservator. Ea când a venit la audiţia de la Operă nu a dat tot ce a putut, pentru că fusese răcită săptămâna respectivă. Audiţia nu a fost extraordinară. A fost o audiţie care îi reliefa vechile calităţi“.

Morar îşi aminteşte că i-a spus tinerei că trebuie să mai aştepte pentru a obţine un job plătit la Operă, pentru că nu are capacitatea şi experienţa necesară: „Audiţia nu s-a făcut pentru angajare la Opera din Cluj, pentru că nu aveam posturi libere. A fost o audiţie specială făcută la cererea ei. Scopul audiţiei era să-i apreciem calităţile şi s-o avem în vedere în viitoarele proiecte ale noastre. După ce termini Conservatorul nu ai repartiţie, ci trebuie să aştepţi eliberarea unui post la Operă.

Cei care termină Conservatorul nu se află, decât foarte rar şi nu e cazul Paulei, la un nivel care să le permită să facă un rol. Există o perioadă după Conservator în care te formezi pe scenă, într-un anumit cadru, înveţi rolul şi apoi poţi să speri la un post la Operă. Paula trebuie luată şi condusă spre un studio de operă pentru a se perfecţiona. Eu i-am spus să mai aştepte pentru că, deşi avea voce, nu avea capcitatea şi experienţa necesare pentru a fi angajată. Iar, pe de altă parte, nici nu erau posturi libere”.

Una dintre modalităţile de formare a absolvenţilor este să facă voluntariat în cadrul Operei. „Nici nu poate fi vorba ca Paula să fie mai bună decât soliştii angajaţi la Opera din Cluj. Nu a atras atenţia ca fiind deosebită, în afară de faptul că are vocea un pic mai sonoră decât a altor soprane. Avem soprane cu voce asemănătoare care fac voluntariat la Operă, tocmai pentru a se perfecţiona. În plus, cele care fac voluntariat ştiu solfegii, lucru cu care Paula nu se prea poate lăuda”, a mai spus Morar. El a concluzionat că „în momentul respectiv nu puteam să-i ofer decât această variantă, de voluntariat, până în momentul în care s-ar fi eliberat un post în cor şi ar mai fi acumulat şi ea experienţă“

„Bucata cântată de ea a fost interpretată la Cluj, când a fost premiera acum vreo 3 ani, de soprana Paula Iancic, care avea atunci 18 ani. I s-a dat această şansă, fără pile şi fără nimic. Acum, Paula Iancic este angajată a Operei din Munchen. Să zicem, prin absurd, că ar fi ajuns pe pile la Cluj, dar la Munchen?”

error: Content is protected !!