Cluj: „În ultimele 6 luni am fost client de taxi sau UBER. Sofer TAXI – nu toți sunt educați, mașini uneori murdare – chiar jegoase. Șoferi UBER – în general educați, îmbrăcați curat și decent, cu masini curate, primitoare”

Updated on aprilie 27, 2017 Taximetriștii au făcut un protest ieri la București împotriva companiei UBER pe care vor să o interzică. De ce vor să plătească cei din Cluj mai mult pe o cursă UBER decât la Taxi?

Pe Facebook, Eugen Carmen Mihai a scris: „Mă bag și eu în seamă în legătură cu protestul taximetriștilor împotriva UBER. În ultimele 6 luni am fost client de taxi sau UBER în Cluj.

Cluj: „În ultimele 6 luni am fost client de taxi sau UBER. Sofer TAXI - nu toți sunt educați, mașini uneori murdare - chiar jegoase. Șoferi UBER - în general educați, îmbrăcați curat și decent, cu masini curate, primitoare” 1

Șoferi UBER – în general educați, îmbrăcați curat și decent, cu masini curate, primitoare. Singura problemă la ei este de multe ori că nu știu toate ”cotloanele” Clujului ce nu figurează pe GPS (ex: blocurile) și se rătăcesc.Compania UBER: Plusuri sunt costuri transparente, plata cu cardul, accepti costul de la început sau nu și nu poți fi păcălit de șofer la cost pentru că nu-i plătești nimic lui. Sigur te va duce pe cea mai rapidă rută. De asemenea sistemul de rating din aplicație îi obligă pe șoferi să-și corecteze minusurile legate de curățenia mașinii, de muzică, de ținută. Vei primi detalii despre ruta efectuată și factură prin email pentru fiecare cursă.
Problema la UBER: nu ai siguranța că vei găsi o mașina disponibilă la ora când vei avea nevoie (sunt prea puține).Sofer TAXI – nu toți sunt educați, mașini uneori murdare – chiar jegoase, la Cluj niciunul n-a încercat să mă ducă pe vreun alt traseu mai lung. Uneori chiar te întreabă dacă e bine să o ia pe acolo (s-ar putea însă să fie cu substrat întrebarea). Am întâlnit totuși destui șoferi educați, respectuoși și cu mașini curate

. Am mers de multe ori pe distanțe de 5 lei și niciodată nu am fost refuzat chiar dacă poate nu i-a fost foarte convenabil.
Companiile de TAXI – la Cluj au aceleași tarif toate companiile, însă aparatele de taxat uneori înregistrează diferențe de 10-15% la preț de fiecare dată în plus. Diferențele sunt evidente când mergi pe distanțe mai mari.
Un plus la companiile de TAXI: găsești o mașină mai repede, chiar dacă la orele de vârf trebuie să o iei din timp cu aplicația sau să suni telefonul. De multe ori nu găsești nici la ei din prima.

În ce privește legalitatea după părerea mea UBER sunt la fel de legali în serviciul pe care îl face, au mașini cu ITP efectuat, asigurare, etc. Nu plătești niciodată la șofer prin urmare nu au nevoie de casă de marcat.

Câștigurile sunt impozitate pentru că fiecare șofer UBER are un SRL, PFA sau altă forma juridică de prestator servicii. Mă întreb ce lege dintr-o țară îți interzice să transporți vecinul de bloc, prietenul sau altă cunoștință de-a ta dintr-un loc în altul. Taxele de autorizare, transport, etc. sunt invenții de biruri ale statului care acum își dovedesc rostul lor. Îi înțeleg pe șoferii de taxi pentru că toate cumulate nu sunt foarte ieftine.

Soluția după părerea mea este ori introduci în legislație interdicție pentru transport persoane sub o formă sau alta cu mașina personală și încalci drepturile elementare ale omului ori schimbi legislația în domeniu și scoți birurile destul de mari puse pe companiile de taxi si șoferi autorizați pentru astfel de servicii, creând astfel un mediu concurențial între companii în beneficiul cetățeanului.

Fie vorba între noi orice companie de taxi din România poate trece pe o platformă online și presta aceleași servicii ca și UBER. Și încă un amănunt important: șoferii lor să fie plătiți la fel cu cei de la UBER. Complicat, nu?”

Pe Facebook, Aly Elsiddig a scris: Taxiul in București e un fel de ghișeu al funcționarului roman unde când te duci, te apleci foarte mult ca să vorbești prin gemulețul acela și la sfârșit să afli că nu se poate. Dacă îți plac filmele cu gaguri atunci poți intra pe o ușă și ieși pe cealaltă a taxiului,timp in care afli că taximetristul se retrage acasă și dacă vrei in Pantelimon te duce cu plăcere iar de acolo poate ai noroc și găsești alt taximetrist care se retrage în Berceni, unde de fapt locuiești tu.

Varianta “30 de lei e bine?” e preluată probabil de la Hagi, pe principiul “mai bine să îți fie bine decât să îți fie rău”, rău care înseamnă ca tot ce îți rămâne de făcut e să meditezi la ultima bere băută, aia care te-a lăsat în buzunar doar cu 15 lei, adică 12 lei cât era cursa in mod normal și oricum ii lăsai pe toți. Îți dai seama că ești un fraier, omul nu voia bacșiș, voia fix 30 de lei și să îți spună “boss”. Acum fi sclav și mergi pe jos.
Varianta “ghișeul” îți dă posibilitatea să experimentezi și un curs de prostituție rapid, comasat: geamul electric coboară doar putin, tu te apleci in față ca să faci contact vizual, să​ te evalueze, încerci să fi cat mai convingător, taximetristul te măsoară din ochi și la sfârșit afli dacă te ridici la înălțimea standardelor de preț. Mai e și varianta experimentată rexent la Piața Sudului când toți cei cinci taximetriști aflați în stație au zis că nu merg fară să mai aștepte să aflu unde vreau să mă duc, dacă dau 30 de lei, nimic.

Probabil că erau niște milionari excentrici sau care pierduseră un pariu. Dar ca să nu plictisesc, ce voiam eu să vă spun, e grevă azi in București, se revoltă taximetriștii că Uber le fură clienții.

error: Content is protected !!