Mașinile din Cluj care intră în București vor plăti o taxă. Ar trebui ca mașinile de București care intră în Cluj să plătească o taxă?

Updated on august 14, 2019 Gabriela Firea a decis să introducă o taxă pentru fiecare mașină care circulă prin București. Reamintim faptul că Gabriela Firea a declarat că jumătate din bugetul Bucureștiului este cheltuit pe subvenția la transport (1,5 lei o călătorie) și subvenția la căldură. Normal că nu mai are bani la buget și acum îi pune pe români la plată.

Gabriela Firea, vrea ca începând cu anul 2020 toate maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov să plătească o taxă de circulaţie prin oraş, iar centrul capitalei ar ptea fi circulat doar de autoturisme nepoluante, anunță Antena 1.

Mașinile din Cluj care intră în București vor plăti o taxă. Ar trebui ca mașinile de București care intră în Cluj să plătească o taxă? 1

Ea va fi în valoare de 10 lei pe zi pentru șoferii care conduc prin București, mașini care sunt înmatriculate în alte județe în afară de Ilfov și de Municipiul București.

Este vorba despre orice autoturism, orice șofer care se află în tranzit, în capitală. În cazul în care aceștia vor veni în București pentru o problemă, vor plăti o vignietă de 10 lei. Se aplică, de asemenea, și celor care locuiesc în București dar care au lăsat mașinile înmatriculate pe alte județe. Pentru aceștia există, însă, varianta unui abonament anual de 1.900 lei.

O altă măsură îi vizează pe cei care au mașini foarte vechi. Este vorba de non Euro, Euro 1 sau Euro 2. Aceste mașini vor fi interzise total în centrul capitalei, iar cei care au mașini Euro 3 vor fi nevoiți să plătească o taxă de 75 de lei pe lună dacă dacă vor să circule cu mașina pe centru.

Nicușor Dan: „Măsura de a taxa diferențiat mașinile înmatriculate în afara Bucureștiului și Ilfovului încalcă Constituția și practica CJUE. Lansarea proiectului în spațiul public fără această minimă verificare dovedește încă o dată incompetența administrației Firea.

Printr-o decizie din 2019, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a constatat că intenția Germaniei de a introduce o taxă de utilizare a autostrăzilor doar pentru cetățenii străini încalcă dreptul european.

De asemenea, printr-o decizie din 2010, Curtea de Apel București a decis că taxa instituită de primarul Mazăre pentru intrarea în stațiunea Mamaia încalcă Constituția României.

În decizia din 2019, CJUE a reținut că taxarea doar a cetățenilor străini încalcă dreptul la libera circulație, principiul nediscriminării și libera circulație a mărfurilor și serviciilor (căci mărfurile și serviciile străine ar deveni mai scumpe).

În decizia din 2010, Curtea de Apel București a reținut că decizia autorităților din Constanța încalcă principiul nediscriminării prevăzut în Constituție.

În plus, conform art 53 din Constituție, orice limitare a dreptului la libera circulație se poate face doar prin lege, nu prin decizie a autorității locale. De exemplu, taxa de pod de la Cernavodă este prevăzută de OG 15/2002, cu valoare de lege”.

error: Content is protected !!