Cluj: Apa potabilă are un gust diferit de la un cartier la altul? Ce spune Consiliul Județean

Updated on februarie 23, 2018 Președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, a făcut o serie de precizări în urma informațiilor apărute în presă privind calitatea apei potabile furnizate de Compania de Apă Someș.

„În urma diverselor puncte de vedere promovate în spațiul public clujean cu privire la faptul că apa potabilă din oraș ar avea un gust diferit de la un cartier la altul, Compania de Apă Someș S.A., societate aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, face următoarele precizări:

Cluj: Apa potabilă are un gust diferit de la un cartier la altul? Ce spune Consiliul Județean 1

Absolut tuturor consumatorilor le este distribuită aceeași apă, de la intrarea în Cluj-Napoca până dincolo de Dej.

Cert este însă și faptul că gustul este subiectiv, astfel încât pot exista diferențe de percepție privind apa potabilă distribuită de Compania de Apă Someș S.A.

Rețeaua de distribuție a apei potabile din Cluj-Napoca este de tip inelar, ceea ce înseamnă că apa din toate cele șase zone de presiune din Cluj-Napoca este aceeași, iar apa din rețeaua unei anumite zone de presiune este aceeași.

Mai exact, chiar dacă în rețeaua municipiului se livrează și apă de la sursa subterană Florești, odată ce aceasta ajunge la stația de pompare Grigorescu este amestecată cu apa venită de la Stația de Tratare Gilău, provenită din Tarnița. Astfel, nici o casă din Cluj-Napoca nu primește exclusiv apă dintr-o sursă sau alta, ci același amestec din ambele surse.

Ceea ce, într-adevăr, poate diferi substanțial și poate influența gustul apei ajunse la robinetul din casă sau din apartament este vechimea rețelelor de incintă sau a rețelelor interioare ale imobilelor.

Reprezentanții Companiei de Apă Someș au atras în repetate rânduri atenția asupra faptului că, în ceea ce privește percepția gustului apei de către utilizatorii finali, devin inutile toate investițiile de modernizare a infrastructurii publice de alimentare cu apă atrase și implementate de operator, care au ca finalitate calitatea apei, indiferent că vorbim de modernizarea stației de tratare sau de schimbarea conductelor, dacă nu se găsesc modalități de modernizare și a rețelelor de incintă sau a rețelelor interioare din condominii și blocuri. Apa de bună calitate ajunsă la intrarea în bloc poate suferi modificări de gust datorită vechimii sau materialului inadecvat al rețelelor din clădire.”

error: Content is protected !!