Clujul sprijinit de Timișoara pentru linia de metrou. Vezi ce i-a transmis primarul Nicolae Robu lui Emil Boc:

Updated on septembrie 29, 2017 Clujul și Timișoara, două din cele mai dezvoltate orașe din România, au în plan să facă o linie de metrou. Primarul Timișoarei i-a transmis un mesaj primarului Emil Boc.

Nicolae Robu, citat de capital.ro: „Vreau să-l încurajez pe Emil Boc şi sunt convins că nu se va lăsa inhibat de «corul cârtitorilor», care probabil că există şi în Cluj, ca şi în Timişoara. Oricine înţelege că aceste oraşe se dezvoltă într-un ritm alert şi că nu pot să funcţioneze cu infrastructura gândită în alte vremuri şi în alte condiţii. (…) Cred că este o idee foarte bună. Noi trebuie să gândim în perspectivă, nu de azi pe mâine”, a declarat Nicolae Robu, într-o conferinţă de presă.

Clujul sprijinit de Timișoara pentru linia de metrou. Vezi ce i-a transmis primarul Nicolae Robu lui Emil Boc: 1

În opinia sa, marile oraşe ar trebui să aibă astfel de căi alternative de transport în comun.

Pe de altă parte, Nicolae Robu nu renunţă la demersurile pentru promovarea proiectului „Metroul”, care presupune ducerea în subteran a liniilor de tren care traversează oraşul, iar în perioadele în care nu circulă trenurile liniile să poată fi utilizate şi în regim de metrou.

Municipalitatea  din Timișoara a putut finanţa doar studiul de prefezabilitate, pentru că atât şi-a putut permite, iar acesta arată că ar fi raţională o astfel de intervenţie, de ducere a liniilor de cale ferată în subteran.

„Studiul a primit aviz favorabil. Urmează studiul de fezabilitate care costă mult mai mult. Primăria nu are dreptul să facă studiu de fezabilitate”, preciza primarul Nicolae Robu anul trecut.

Emil Boc citat de Ziua de Cluj: “Noi am decis să pornim un studiu de prefezabilitate, care ne va arăta traseul pe care trebuie să îl urmeze, care sunt costurile și ce modalități de finanțare există. Valoarea este destul de ridicată, de domeniul sutelor de milioane de euro.

Bugetul Clujului nu își permite momentan să acopere o asemenea investiție. Noi rămânem în fiecare an cu mai puțin de 100 de milioane de euro pentru investiții. Noi facem studiile necesare, după aceea se pregătește schema financiară pe 25-30 de ani. Va exista o etapizare: începem cu un tronson, apoi cu al doilea, astfel ca în 10-15 să avem metrou la Cluj.

Despre metrou discutăm de multă vreme în Primărie. Este soluția pentru Clujul celor 500.000 de locuitori. Avem 324.000 de locuitori, mai sunt 100.000 de studenți, vreo 50.000 de oameni în Florești, suntem în creștere. Peste 10 ani nu vom putea evita discuția despre metrou. Clujul merge în această direcție, dacă nu facem noi metroul, îl va face altcineva”.

error: Content is protected !!