Companie din Cluj, scandal în Belgia. Sute de șoferi români de TIR duși cu avionul în Belgia și plătiți cu salariu de 550-600 de euro brut pe lună

Updated on septembrie 11, 2020 Scandal în Belgia din cauza șoferilor de TIR români care sunt plătiți mult mai puțin față de șoferii locali. 550-600 de euro brut lunar față de 4.500 și 5.000 lunar.

Compania internațională de transport Jost Group (a cărei filială belgiană este situată la Hestal) este din nou investigată într-un caz de dumping social care implică sute de șoferi TIR români. Sindicatul CSC s-a hotărât să aducă cazul în fața justiției, au dezvăluit miercuri diferite publicații belgiene, citate de rtc.be, informează Observator TV. 

Companie din Cluj, scandal în Belgia. Sute de șoferi români de TIR duși cu avionul în Belgia și plătiți cu salariu de 550-600 de euro brut pe lună 1
(foto arhiva)

Sindicaliștii acuză compania de transport că aduce șoferi români,  la fiecare două săptămâni, cu un avion de la  Bucureștila Maastricht .

“Acest avion transportă aproximativ 160 până la 180 de șoferi români. Când ajung la Maastricht, sunt duși cu autocarul la garajele de la Herstal, lângă Liege. Îi găsim apoi la volanul camioanelor grupului pe șoselele belgiene, dar și internaționale”, acuză Roberto Parillo, directorul general al CSC Transcom.

Sindicalistul sunt supărați pe transportator din cauza concurenței neloiale și a dumpingului social. “Șoferii sunt plătiți între 550 și 600 de euro brut pe lună, plus 50 până la 55 de euro pe zi lucrătoare, dar acest surplus se plătește la negru! În Belgia, un șofer belgian costă angajatorul între 4.500 și 5.000 euro pe lună.”.

Acesta a dezvăluit noi cifee: “Conform bilanțului depus de angajatorul acestor români, compania Skiptrans cu sediul în Cluj, un șofer cu normă întreagă costă în jur de 9.000 de dolari pe an, în timp ce în Belgia costul este de 45.000 de dolari. Succesul este de așa natură încât compania Skiptrans, care era în stare proastă acum zece ani, se descurcă foarte bine astăzi. De asemenea, a trecut de la 20 de lucrători în 2007 la 845 în 2019.”

Grupul Jost și compania Skiptrans resping toate acuzațiile. Avocații companiei din Cluj susțin printr-un comunicat de presă că au voie să organizeze mișcarea șoferilor “în cele mai bune condiții pe cale aeriană”.

De la Maastricht, aceștia se alătură diferitelor puncte de încărcare din Europa (Olanda, Germania și Belgia) pentru a îndeplini misiunile de transport internațional încredințate acestora, precizează avocații.

error: Content is protected !!