Updated on februarie 12, 2020 Centura Metropolitană a primit avizul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă pentru a începe construcția mai este nevoie de jumătate din celelalte avize.
În acest moment sunt emise 14 din cele 32 de avize necesare întregului proiect, informează citynews.ro.
Centura Metropolitană va avea patru benzi de circulație, o lungime totală de 38.8 km + drumuri de legătură ce însumează 33.6 km. Șoseaua care va avea 20 de noduri va lega Gilăul de Apahida, via Florești și Cluj-Napoca.
chița detaliilor tehnice arată astfel:
Nod 1 – Gilău vest: conexiune cu DN1, în partea de vest a Gilăului, în zona campingului și a benzinăriei Rompetrol
Nod 2 – Gilău est, zona A3: conexiune cu DN1 și cu A3 în zona nodului existent cu A3
Nod 3 – DN1 + DJ107M (spre Băișoara): conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu DJ 107M (spre Luna de Sus, Vlaha, Săvădisla, Lita, Liteni, Băișoara)
Nod 4 – Florești, strada Eroilor: conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu strada Eroilor
Nod 5 – Florești, strada Someșului: conexiune cu strada Someșului din Florești, aici ar urmă să se conecteze și viitorul drum de legătura directă între Florești și Baciu, peste Pădurea Hoia (L= 4,2 km)
Nod 6 (Cluj 1) – Giratoriu Cora: conexiune în giratoriul de lângă magazinul Cora, Cluj-Napoca
Nod 7 (Cluj 2) – Bucium: conexiune în zona Bucium, în zona Parcului Colina – de aici ar urma să se conecteze printr-un drum prin spatele Vivo!, cu Spitalul Regional de Urgență și apoi cu Drumul de Ocolire Nord Florești
Nod 8 (Cluj 3) – strada Dimitrie Gusti: conexiune în zona Mănăștur, zona mai sus de La Terenuri
Nod 9 (Cluj 4) – strada Frunzișului + strada Câmpului: conexiune cu strada Câmpului și drum de legătură spre strada Frunzișului în curbă la Lidl
Nod 10 (Cluj 5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu strada Făget, undeva în zona obeliscului de intrare în oraș
Nod 11 (Cluj 6) – strada Mihail Românul: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Mihail Românul
Nod 12 (Cluj 7) – strada Măceșului: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Măceșului
Nod 13 (Cluj 8) – strada Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, strada Borhanciului (de aceea este importantă lărgirea străzii Borhanci până la intersecția cu strada Lăcrămioarelor)
Nod 14 (Cluj 9) – strada Soporului: conexiune directă cu strada Soporului, undeva după blocurile existente de 10 etaje
Nod 15 (Cluj 10) – strada Someșeni: conexiune directă cu strada Someșeni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania
Nod 16 (Cluj 11) – strada Traian Vuia: conexiune directă cu strada Traian Vuia, în zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania
Nod 17 (Cluj 13) – Bld. Muncii: conexiune directă cu Bld. Muncii, zona după depoul de tramvaie/ după Emerson, de aici încolo Centura suprapune Bld. Muncii spre est (spre Apahida-Dej)
Nod 18 (Cluj 14) – Centura Apahida-Vâlcele: conexiune directă cu Centura Apahida-Vâlcele în giratoriul existent (cel de lângă OMV, Sub Coastă)
Nod 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida (necesită pod nou peste Someș)
Nod 20 – Apahida 2, spre Dej (DN 1C): conexiune cu DN 1C (drumul spre Dej)