Updated on iulie 23, 2018 Clujul este un model pentru România. De exemplu, pentru transportul în comun. În timp ce Clujul cumpără și autobuze electrice, restul orașelor cumpără doar autobuze diesel. Bucureștiul 400, Brașovul 105, Constanța 100.
Pe Facebook, George-Sergiu Niculescu a scris: „Astăzi vã prezint o comparație între Constanța și Cluj, în ceea ce privește transportul public. Prin semnarea contractului de cumpărare de noi autobuze diesel, efectuată zilele trecute, primarul Constanței confirmă că este un susținător al transportului poluant și scump.
În timp ce în orașele în care se implementează conceptul de Smart City, implicit se dezvoltă și transportul public nepoluant (autobuze electrice, tramvaie, troleibuze, afișarea orarului în mod electronic, eliberarea de bilete online, etc.), primarul Constanței optează pentru achiziționarea a 100 de autobuze diesel, cumpărate pe credit. Un credit de la BERD, contractat pe o perioadă de 12 ani.
Un exemplu relevant este Cluj, care urmează să achiziționeze 41 de autobuze pe fonduri nerambursabile. Primarul Clujului, așadar, caută soluții pentru a moderniza orașul și flota de transport, iar, pe de altă parte, primarul Constanței îndatorează orașul pentru o perioadă bună de timp, cu o flotă de transport în comun scumpă, greu de întreținut și poluantă.
Care a fost raționamentul care a dus la luarea acestei decizii? De ce a preferat autobuze diesel, în schimbul celor electrice? De ce la Cluj se poate, pe fonduri nerambursabile și la Constanța trebuie să luăm credit?
La capitolul transport în comun, Constanța rămâne în continuare în urmă. În timp ce Clujul se îndreaptă spre viitor, Constanța bate pasul pe loc, fără o perspectivă spre viitor.
Să nu uităm că un transport în comun eficient este o soluție și la problema traficului din ce în ce mai aglomerat din orașul nostru.
Scor Cluj-Constanța: 5-0”