Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a desemnat câștigătoare oferta asocierii SA&PE CONSTRUCT (LIDER)-TEHNOSTRADE S.R.L.-EURO ASFALT D.O.O-SPEDITION UMB, pentru contractul de proiectare și execuție a lotului 2A Ditrău – Grințieș (38 km), cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii A8.
Oferta financiară a asocierii, condusă de firmele controlate de Dorinel Umbrărescu, are o valoare de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA, potrivit CNIR. De altfel, doar această asociere a depus ofertă pentru cel mai lung lot din A8, informează economica.net.
Pentru realizarea acestui lot, cu o lungime de 37,9 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț, asocierea formată din constructori din România și Bosnia – Herțegovina are termen de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni durata de execuție.
Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.
,,Încă o procedură finalizată înainte de termen și pe această cale le mulțumesc colegilor pentru eficiență și profesionalism. Acest lucru se întâmplă la toate proiectele pe care le-am demarat în această perioadă. Proiectele trebuie să fie bine realizate încă de la început și atunci este nevoie de o analiză atentă și de multă muncă specifică. Cu toții ne dorim infrastructura rutieră bună și rapid efectuată, iar noi trebuie să ținem seama de detaliile care determină calitatea proiectului. CNIR e la început de drum, dar ne propunem ca proiectele bine pregătite să devină elementul care ne definește”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) :
• 19 tuneluri
• 63 de poduri și viaducte