„Daca ma uit la biletul de tren trebuia sa fiu deja in Cluj. Daca ma uit la tren abia am trecut de halta Saratel si mai fac inca 2 ore si jumatate pana la Cluj”

Updated on noiembrie 25, 2016 Mersul cu trenul în România este un test al răbdării, o aventură cu surprize doar neplăcute. Nimerști în vagoane friguroase, ai parte de WC-uri nespălate sau întâlnești copaci  căzuți pe linie. Cu siguranță trebuie să te aștepți la întârzieir. Mari.

Pe Facebook, Dordea Petre a scris: „Daca ma uit la biletul de tren trebuia sa fiu deja in Cluj. Daca ma uit la tren abia am trecut de halta Saratel si mai fac inca 2 ore si jumatate pana la Cluj”.

15175471_345221985845345_921335038_n

Un motiv al haosului de la CFR îl reprezintă  furtul din companie. Dovadă stă condamnarea de miercuri a fostului director general al Companiei Naționale a Căilor Ferate Române (CN CFR) în perioada iulie 2000 — octombrie 2003. 8 ani de închisoare și plata unor despăgubiri, în solidar cu alți condamnați, în valoare de 110 milioane lei către părțile civile SN CFR SA și Ministerul Transporturilor, informează agerpres.ro.

Procurorii l-au acuzat pe Necolaiciuc că a angajat CN CFR într-o serie de relații contractuale nelegale, în urma cărora au fost plătite din bugetul companiei, cu încălcarea prevederilor legale, produse, bunuri și servicii care fie nu au fost deloc livrate, fie s-au dovedit a fi necorespunzătoare calitativ și nefolositoare.

Potrivit DNA, prin aceste operațiuni a fost creat un prejudiciu de 58.066.318 lei (18.368.442 euro, calculat la cursul de schimb aferent perioadei de referință) în dauna CN CFR.

Din sumele folosite nelegal pentru plata produselor respective, 14.306.231 lei (4.525.570 euro) au provenit dintr-un credit extern contractat cu Banca Europeană de Investiții (BEI), care era destinat exclusiv refacerii infrastructurii feroviare afectate de calamități naturale.

Bunurile, produsele și serviciile achiziționate au reprezentat panouri de afișaj în stațiile CFR, un sistem de monitorizare a 100 km de traseu de cale ferată, cuplaje electrice, schimbătoare de cale ferată (macazuri), motorină și soluție de ignifugare. Din probatoriu a rezultat că furnizorii erau societăți care nu aveau autorizație de furnizor feroviar AFER pentru livrarea de bunuri și servicii către CN CFR. Mai mult, acestea erau fie firme paravan — care desfășoară o activitate aparentă, în realitate neavând personal calificat și nici posibilități tehnologice pentru a furniza serviciile în cauză — fie firme fantomă (firme fără activitate, având sedii fictive). S-a dovedit că o parte din administratorii acestor firme erau persoane cu antecedente penale.

Contractele au fost încheiate de Necolaiciuc în complicitate cu celelalte persoane din conducerea CN CFR inculpate, fără a exista o decizie a adunării generale a acționarilor sau a consiliului de administrație, un proiect sau referat de necesitate, un studiu de fezabilitate sau un buget aprobat.

error: Content is protected !!