Cluj-Napoca, orașul din România pe care străinii au început să-l adore: “Este curat, are clădiri impresionante. Ne-a plăcut”

Updated on octombrie 21, 2024 Cluj-Napoca, orașul din România pe care străinii au început să-l adore: “Este curat, are clădiri impresionante. Ne-a plăcut” 1

Cluj-Napoca a devenit orașul din România pe care străinii au început să-l adore şi îl consideră alegerea perfectă când vine vorba de un city-break cu adevărat reușit, a informat fanatik.ro.

În timp ce mulți români preferă city break-urile în Europa, nici străinii nu se lasă mai prejos. Sunt turişti amatori de city break-uri din Ungaria, Cehia, Franța, dar și Polonia, care preferă să vină în România în weekend-uri și nu numai, scrie sursa citată.
În toamna aceasta zeci de grupuri de turişti însoţiţi de ghizi au putut fi întâlnite la pas prin Cluj-Napoca. Există numeroase obiective turistice în zonă și chiar și o banală plimbare prin oraș poate fi plăcută.

Ce spun turiștii străini despre Cluj și de ce aleg să revină aici cu drag?
Dacă mulți tineri aleg Clujul pentru oferta culturală TIFF şi UNTOLD fiind cap de listă, un turist polonez, spre exemplu spune că se uită pe hartă și alege să viziteze clădirile care îi atrag atenția. Iar până acum nu regretă deloc alegerea făcut.

Sunt multe biserici în centru. Acum, ne aflăm la Catedrala Ortodoxă. Ne-ar plăcea să vedem și alte locații minunate. Ne uităm pe hartă și vedem multe muzee. Am observat că aici este o altă clădire frumoasă, Teatrul, dar și Monumentul lui Matei Corvin”, a declarat Piotr, din Polonia, pentru DC News.

Cluj-Napoca, un oraș curat
Suntem un grup de medici veniți la Cluj pentru un congres. Suntem din Cehia, Franța, Polonia. Am vizitat centrul orașului. Ne-a plăcut”, a spus un medic din Cehia. „Este un oraș curat, îmi place acest lucru! Astăzi, este o vreme frumoasă, niciun nor, un cer albastru minunat, iar acoperișurile din zona aceasta sunt foarte frumos puse în evidență. Chiar aici unde ne aflăm sunt acoperișuri de clădiri impresionante”, spune un bărbat din Polonia.

Faptul că oraşul este curat o confirmă chiar amatorii de city-break-uri din Cluj. Odată întorşi de pe alte meleaguri, chiar şi după o escapadă de o zi la Londra, clujenii spun că nu se compară la standardele de curăţenie oraşul de pe Someş cu oraşul de pe Tamisa. “La Londra eşti nevoit să porţi orice mic deşeu cu tine la plimbare deoarece cu greu găseşti pubele plasate în oraş pentru turişti”, spun cei care revin din capitala Regatului Unit al Marii Britanii.

Pentru cei mai mulți străini, Cluj Napoca nu doar că e un oraș curat și îngrijit, dar și un loc încărcat de istorie. Astfel, poate fi alegerea perfectă pentru un sejur scurt, dar intens în Europa, notează şi blog.toplist.ro.

“Clujul, o așezare care datează cam de… două milenii! A primit rangul de oraș încă din anul 1316, atunci când alte actuale orașe din România încă nu existau sau erau simple sate. Împreună cu Sibiu, Brașov, Sighișoara, Bistrița, Sebeș și Mediaș, Clujul era parte din ceea ce era numit Siebenburgen, adică Cele 7 castele. Un oraș cu adevărat regal”, scrie blog.toplist.ro. Mai mult AICI.

Americanii vin în România mai mult decât francezii și spaniolii
Nouă companii de turism din SUA au vizitat România, la invitația Ministerului Economiei, în scopul promovării țării noastre pe piața americană, scrie Adevarul. Ministerul Economiei a organizat un tur intensiv axat pe explorarea unora dintre cele mai atractive obiective şi destinaţii turistice din ţară, a anunţat MEAT pe site-ul propriu.

„Traseul a pornit din Transilvania şi a inclus obiective turistice de excepţie, precum Salina Turda, Cetatea Alba Carolina şi Castelul Corvinilor, care evidenţiază atât istoria, cât şi frumuseţea naturală a regiunii. De asemenea, a fost promovat turismul balnear de tradiţie milenară, cu opriri la Geoagiu Băi, unde participanţii au explorat ruinele băilor romane de la Germisara şi cascada Clocota”, arată sursa citată.

Oraşele Cluj-Napoca, Sibiu şi Bucureşti au fost prezentate în calitate de destinaţii culturale, în timp ce castelele de pe Valea Prahovei au completat itinerariul.

MEAT îşi propune să consolideze poziţia României ca destinaţie de interes pentru această piaţă, în contextul unei creşteri globale a turismului post-pandemie, precizează ministerul.

„98,46 milioane de rezidenţi americani au călătorit în afara graniţelor SUA în anul 2023, dintre care 9,3 milioane au ales destinaţii europene. În plus, conform estimărilor Statista, cheltuielile turistice ale americanilor vor creşte de la 108,81 miliarde USD în 2024 la 422,26 miliarde USD până în 2034, această evoluţie fiind susţinută de puterea lor economică şi de flexibilitatea oferită de munca remote”, se menţionează în comunicatul MEAT.

 

Advertisements
error: Content is protected !!