Dacă statul nu poate, poate reușesc privații. Proiectul Urbano Shopping & Living, o investiție privată de peste 100 de milioane de euro într-un parc comercial situat între Florești și Gilău, va capta o parte din traficul care acum “sufocă” DN1, contribuind la decongestionarea zonei dintre Cluj-Napoca și Florești.
Dezvoltatorii anticipează că prin implementarea acestui proiect, traficul spre zona de vest a municipiului Cluj-Napoca va fi diminuat și reorientat spre o concentrare în zona de proximitate metropolitană Florești Vest, scrie Ziua de Cluj.
Urbano Shopping & Living va deveni cel mai mare parc comercial din Transilvania, în urma unei investiții de peste 100 de milioane de euro realizată de Grupul Urbano, care are în portofoliu mai multe proiecte în aria metropolitană Florești – Gilău, printre care Urbano Parks (parcul industrial și logistic dezvoltat în comuna Gilău, lângă nodul de autostradă A3, un proiect cu o valoare de investiție de 15 mil. EUR) și Urbano Homes – Panoramic (ansamblu rezidențial situat în comuna Florești).
Dezvoltatorii Urbano Shopping & Living propun pe amplasamentul de 27 de hectare din Luna (Florești) o nouă destinație integrată de retail, servicii și centru de divertisment pentru familie și anticipează că, prin implementarea acestui proiect, traficul spre zona de vest a municipiului Cluj-Napoca va fi diminuat și reorientat spre o concentrare în zona de proximitate metropolitană Florești Vest.
Asta pentru că locația aleasă de dezvoltator pentru Urbano Shopping & Living corespunde cerințelor moderne în cazul unui proiect major cu funcțiuni comerciale, de servicii, birouri, logistice și loisir. Situat în partea de vest a orașului Cluj-Napoca, între Florești și Gilău, în inima Zonei Metropolitane Cluj, proiectul are în acest moment acces direct la DN1 / E60 – Cluj-Napoca – Oradea, cu o vizibilitate optimă a locației datorită frontului de 500 de metri la DN1.
De asemenea, Urbano Shopping & Living este accesibil folosind linia metropolitană de autobuz prin DN1, cu o viitoare stație dedicată situata în noul parc comercial. La 1,2 kilometri de proiect se află nodul Gilău al Autostrăzii A3, ce asigura o accesibilitate regională la locația parcului comercial.
În plus, alte trei proiecte majore de infrastructură aflate acum în diverse faze de dezvoltare vor asigura noi oportunități de conectivitate și accesibilitate pentru Urbano Shopping & Living într-o perspectivă de 5-8 ani.
În primul rând, este vorba de Centura Metropolitană Cluj – TR35, care va avea acces direct in parcul comercial prin Nodul 3 și va asigura conectivitatea metropolitana cu localitățile Gilău, Florești, Baciu, Cluj-Napoca, Apahida și Jucu, dar și cu toate drumurile naționale și regionale care converg în Zona Metropolitană Cluj. Șoseaua de centură, cu cele 20 de noduri prevăzute în proiect, va genera o conectivitate optimă cu orașul Cluj-Napoca.
În al doilea rând, Pista Metropolitană de Biciclete, proiectată de-a lungul Someșului, care ar putea fi finalizată în 2028, va permite accesul velo direct în parcul comercial pentru o experienta nepoluanta de mobilitate si loisir.
Nu în ultimul rând, proiectul metroului Cluj va avea stație finală Florești Vest la 5 minute de mers pe jos de parcul comercial.
Potrivit estimărilor, proiectul va genera peste 500 de locuri de muncă atât în timpul fazei de construcție, cât și după finalizarea acestuia, scrie cluj24.ro.