Livratorii din Cluj Napoca, ținta unei noi scheme de înșelăciune cu bani

Updated on septembrie 2, 2024 Livratorii din Cluj Napoca, ținta unei noi scheme de înșelăciune cu bani 1

O nouă metodă de escrocherie, care exploatează specificul serviciilor de livrare din industria HoReCa, a fost raportată. Infractorii plasează comenzi telefonice, insistând asupra plății în numerar cu o bancnotă de 500 de lei și solicitând ulterior favoruri suplimentare, cu scopul de a induce în eroare și de a obține bani.

,,Pentru cei care lucrează în HORECA în locații care fac livrări: E a doua oară când ne sună un individ cu accent de sud care vrea livrare și se asigură că luăm rest de la bancnotă de 500. Clar că nu-i din Cluj, pentru că dă adrese simple, fără număr de stradă sau bloc, etc.

Odată ce se știe că urmează să îi livrezi mâncarea, te roagă să intri undeva să îi iei un pachet de țigări în drum spre el. Când ajungi la un magazin, ce să vezi, mai cere o favoare. Să mergi la un punct de plată, un roboțel din ăla albastru cum au prin Carrefour, și să îi depui în cont câteva sute de lei din banii ăia de rest că ar avea nevoie. Îți dă un cod, depui banii și aia e. Rămâi cu mâncarea și fără banii luați din casa de marcat.

Nu i-a reușit cu mine, deși, fiind de treabă, am intrat să îi iau țigări, că na. Zicea că are un picior rupt, bla bla. Fură curent. Când a menționat de depus bani, mi-am dat seama că ceva pute și l-am refuzat. Nu-i păsa deloc de mâncare, voia doar să se vadă cu banii depuși. Asta fiind acum vreo lună. Azi a sunat iar de pe alt număr, că îl blocasem pe primul, m-a prins tot pe mine la telefon și a încercat aceeași schemă, a povestit clujeanul pe platforma Reddit.

Și alte persoane au avut de-a face cu astfel de persoane.

„Individul face aceeasi schema de luni de zile. Lucrez in horeca si la noi la locatie s-a intors un curier cu exact aceeasi poveste cu vreo 2 luni in urma. Avand in vedere ca nu e prima data, ma intreb, serviciile de delivery respectiv organele legii, nu au de gand sa ia vreo masura?”, a răspuns cineva.

„Va salut . Eu lucrez ca furnizor de servicii software în Horeca de ceva ani. În ultima perioadă de minim 6 luni am observat la partenerii noștri o creștere semnificativa a comenzilor on-line Anulate. După o mica investigatie și discuții 1 la 1 cu livratorii pot spune ca este un fenomen național. Se întâmplă în orașele mici și mari fără rușine. Sunt indivizi care comanda (în mare merge telegonic) pe on-line poți sa mai blochezi un nr de tel ceva dar nu se deranjează sa facă și pe on-line. Se comanda ceva de mâncare și apoi vin cu rugămintea de a încarcă un abonament ceva cu Cash și după nu mai dai de ei.

Este fenomen național, recomanda sa va înstruiti bine personalul și sa ii informații de riscurile actuale în domeniul de livrări. Am pățit și noi la locația noastră fix acum o săptămână. Pericolul este real și noi am depus plângere la politie la fiecare situație întâlnită. Va recomanda sa luați atitudine fata de acest tip de scam!”, a mai spus cineva.

Advertisements
error: Content is protected !!