Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru întârzierile zborurilor din Marea Britanie pentru al treilea an consecutiv.
Plecările transportatorului de pe aeroporturile din Marea Britanie au fost în medie cu 31 de minute și 36 de secunde în întârziere în 2023, potrivit analizei datelor oficiale de către agenția de știri PA, citate de BBC. Turkish Airlines a înregistrat a doua cea mai slabă punctualitate, urmată de Tui.
Rezultatul în general slab vine pe măsură ce tarifele companiilor aeriene au crescut ca urmare a costurilor mai mari ale combustibilului și a taxelor ecologice. Wizz Air spune că a făcut „îmbunătățiri semnificative”, dar a recunoscut că „mai sunt lucruri de făcut”.
Analiza datelor Autorității pentru Aviația Civilă a acoperit plecările programate și charter de pe aeroporturile din Marea Britanie ale companiilor aeriene care operează peste 2.500 de zboruri. Zborurile anulate nu au fost incluse.
După Wizz Air, companiile aeriene cu cele mai mari întârzieri au fost:
Turkish Airlines – cu o întârziere medie de 28 de minute și 36 de secunde
Tui – 28 de minute și 24 de secunde
Air India – 28 de minute și 12 secunde
Pegasus Airlines – 25 de minute și 6 secunde
Expertul în probleme de consum, Jane Hawkes, a declarat pentru BBC că datele reprezintă „probabil o surpriză zero pentru pasagerii care au suferit întârzieri îndelungate din cauza serviciile Wizz Air”.
Ea a adăugat că cercetarea realizată de Wich? a arătat că această companie aeriană eșuează și la calitatea serviciului clienți experimentat de pasageri.
„În mod iritant, dar din nou nu deloc surprinzător, profiturile cresc la Wizz în conformitate cu tarifele, deoarece pasagerii optează pentru companii aeriene care oferă prețuri aparent „competitive” pe o varietate de rute populare”, a adăugat ea.
Operațiunile Wizz Air din Marea Britanie deservesc aeroporturile Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool și Luton.
Numărul de pasageri al transportatorul maghiar – care operează în Europa, nordul Africii, Orientul Mijlociu și alte părți ale Asiei – a atins un record de 62 de milioane de pasageri în cele 12 luni până la sfârșitul lunii martie, în creștere cu mai mult de o cincime față de anul precedent.
În aceeași perioadă, veniturile din vânzarea de bilete au crescut cu 11,2% față de anul trecut, similar creșterilor din sectorul companiilor aeriene.