Updated on noiembrie 2, 2021 Imagini atipice pentru România au fost filmate pe Autostrada Transilvania. Sute de muncitori, zeci de autobasculante, foreze, cife, excavatoare şi buldoexcavatoare lucrează pe şantier.
Mobilizarea este impresionantă, dar nu unică. Pe acelaşi şantier, în vară, se lucra inclusiv noaptea, informează adevarul.ro.
Pe cei 42 de kilometri dintre Nădăşeşu – Zimbor şi Poarta Sălajului, lucrează cu 480 de muncitori şi 250 de utilaje. Asocierea de firme româneşti Spedition UMB – Tehnostrade a început în forţă construcţia tronsonului din Autostrada Transilvania de 30 de km de la Nădăşelu la Zimbor, parte din cei 42 de km pe care îi are contractaţi de la Nădăşelu la Poarta Sălajului.
Sectorul Nădăşelu – Zimbor – Poarta Sălajului va cuprinde 18 viaducte, prexum şi opt poduri, şapte pasaje, 35 podeţe, un nod rutier, dar şi două parcări de scurtă durată, în oglindă. Termenul de finalizare pentru cei 42 de kilometri de autostradă este 2023. Acest sector face parte din proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, care ar fi trebuit finalizat în 2012.
Startul lucrărilor a fost dat pe 1 februarie, în acest an, iar secretarul de stat pe rutier din Ministerul Transporturilor, Horaţiu Cosma, anunţa de la faţa locului că antreprenorul e pregătit să demareze lucrările.
„Lângă Cluj-Napoca, constructorul român UMB a început în forţă mobilizarea pe cei 30 de km de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor, un proiect extrem de complex, contractat pentru 1,4 miliarde de lei. Se lucrează cu 100 de utilaje la: organizarea de şantier, drumurile de acces, marcarea şantierului sau cercetarea arheologică. În perioada următoare vom finaliza exproprierile şi vom obţine toate autorizaţiile necesare pentru deblocarea completă a proiectului”, anunţa Horaţiu Cosma.