Asociația Pro Infrastructură, noi previziuni despre momentul inaugurării Drumului Expres Tureni

Updated on martie 18, 2025 Asociația Pro Infrastructură, noi previziuni despre momentul inaugurării Drumului Expres Tureni 1

Inaugurarea Drumului Expres Tureni  o arteră rutieră crucială menită să asigure conexiunea între Autostrada A3 Transilvania și Drumul Național 1 (DN 1), va fi efectuată până cel mai devreme la sfârșitul lunii iunie, conform estimărilor recente ale Asociației Pro Infrastructură.

Directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, anunța la începutul anului că noul termen de finalizare a acestui drum de legătură este iunie 2025, prelungit de la termenul anterior februarie 2025.

“V-am spus încă din iulie 2024 că antreprenorii nu vor reuși să producă surpriza de a inaugura anticipat, în decembrie 2024, acest ciot de nici 5 kilometri, dar extrem de important pentru regiune. Din păcate, deși au circumstanțe atenuante fiind la primul lor proiect pe infrastructura rutieră majoră, constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Contractul a fost semnat în 28 iulie 2023 cu asocierea Dimex-Con-A, are ordin de începere emis în 21.08.2023 și prevede 18 luni de execuție directă, deci termen de finalizare: februarie 2025, transmite economedia.ro.

Drumul Expres Tureni era în luna ianuarie la un stadiu fizic de execuție de 80%. Pe traseul DEx 4 sunt construite 7 poduri și viaducte. Valoarea contractului (finanțat prin PT) este de 562,61 milioane lei (fără TVA), iar termenul pentru finalizarea proiectului este luna iunie 2025”, a transmis Cristian Pistol.

Asociația Pro Infrastructură, noi previziuni despre momentul inaugurării Drumului Expres Tureni 2 Asociația Pro Infrastructură, noi previziuni despre momentul inaugurării Drumului Expres Tureni 3

Lucrările au început în toamna lui 2024. În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, dar cu alți 10 kilometri reprezentând bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3. Va fi al doilea drum Expres din Transilvania, primul fiind Drumul Expres Oradea – Borș II.

Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.

Cum va ajuta acest drum traficul din Cluj-Napoca
La scurt timp după demararea lucrărilor la Drumul Expres Tureni – Cluj-Napoca, primarul Emil Boc a detaliat impactul semnificativ pe care această nouă infrastructură rutieră îl va avea asupra fluidizării traficului în interiorul orașului. Edilul a explicat că proiectul va contribui esențial la decongestionarea axei Baciu-Bulevardul Muncii, un segment de drum intens circulat.

Potrivit edilului, noul drum expres va permite ocolirea zonei aglomerate a Gilăului pentru traficul provenind de pe autostradă sau dinspre București, care în prezent se descarcă în zona Nădășel, traversând Baciul și aglomerând Clujul.

„Atunci, șoferii vor coborî pe la Tureni și vor merge pe centura de la Vâlcele la Apahida și de acolo vor merge la Baia Mare sau la Bistrița, în direcțiile cerute. Nu mai trebuie să vină prin Cluj traficul acela greu. E un proiect important, care e în lucru”, a adăugat primarul Boc, evidențiind beneficiile pe termen lung ale proiectului pentru mobilitatea urbană și regională.

Advertisements
error: Content is protected !!