Trenul metropolitan aduce 3 noi pasaj rutiere subterane în Cluj Napoca. Unde vor fi construite acestea

Updated on octombrie 1, 2024 Trenul metropolitan aduce 3 noi pasaj rutiere subterane în Cluj Napoca. Unde vor fi construite acestea 1

Proiectul trenului metropolitan aduce noi pasaje subterane pe traseul căii ferate, în Cluj-Napoca. Primăria mai are nevoie de 9 avize din cele 40 necesare pentru a trimite proiectul pasajelor spre finanțare europeană.

Potrivit primarului Emil Boc, proiectul trenului metropolitan prevede realizarea mai multor pasaje subterane pe raza municipiului pentru asigurarea fluidității traficului rutier, dar și a conexiunii cu stațiile de metrou.

„Pe raza municipiului Cluj-Napoca, aș vrea să rețineți că se realizează pasajul de la Aeroport, un pasaj pietonal subteran, pentru ca cei care vin cu trenul metropolitan, la stația nouă care se creează la aeroport să poată veni la aeroport”, a declarat primarul Emil Boc, citat de Cluj24.ro.

Totodată, edilul a anunțat construcția a alte două pasaje rutiere subterane: unul pe strada Fabricii de Zahăr pentru eliminarea barierei, și unul la Podul IRA, care va facilita legătura dintre metrou și trenul metropolitan.

De asemenea, pe raza municipiului Cluj-Napoca, se realizează un pasaj rutier subteran pe strada Fabricii de Zahăr pentru a asigura fluența circulației, să nu se mai oprească mașinile la barieră.

Nu în ultimul rând, vom avea un pasaj subteran la IRA, care asigură legătura cu stația de metrou, pentru a putea asigura conectivitatea cu Bulevardul Muncii. Știți bine că metroul vine din Florești până la Podul Ira, unde se ramifică – o ramură spre Bulevardul Muncii, una spre Iulius Mall și Sopor, – iar aici cobori din metrou, urci în trenul metropolitan și mergi mai departe spre Aeroport, spre Apahida, Jucu, Bonțida și așa mai departe. Acolo este un punct intermodal extrem de important, cum este de altfel conectarea dintre gară și aeroport. Ai coborât în gară de oriunde ai veni, urci în trenul metropolitan și poți merge spre aeroport”, a mai arătat Emil Boc.

Vom mai avea încă două ședințe de consiliu local pentru a aproba, într-una dintre ele, acordul de parteneriat cu CFR-ul pentru implementarea proiectului și ultima, finală, de aprobare a indicatorilor tehnico-economici în vederea depunerii proiectului. Am avut 35 de avize solicitate inițial, iar pe parcursul obținerii acestora, ni s-au cerut avize suplimentare, ajungând în total 40. În acest moment mai avem de obținut doar 9 avize din cele 40. Să sperăm că ordinul de ministru pentru trenul metropolitan va fi emis cât mai repede cu putință pentru includerea oficială a proiectului în planurile ministerului Transporturilor, cu asigurarea acestei finanțări europene despre care am vorbit”, a mai arătat Emil Boc.

Advertisements
error: Content is protected !!