Updated on noiembrie 24, 2021 Sufocată de comenzile online, IKEA anunță că ia în calcul să dezvolte şi pe piaţa locală unităţi sub formate mai mici, aşa cum există deja la nivel de grup
„România este o piaţă foarte importantă pentru Ikea, aşa că, alături de dezvoltarea comerţului electronic, avem în plan şi dezvoltarea de alte formate, de dimensiuni mai mici. Testăm formate diferite şi analizăm posibilitatea de a fi mai aproape de clienţi“, spune Violeta Neniţă, market manager la Ikea România, potrivit Mediafax.
Ea adaugă şi că, în 2021, grupul nu are planificate pentru piaţa locală investiţii diferite faţă de cele pe care le face constant în dezvoltare.
„Anul 2021 a fost unul greu încercat, totul s-a schimbat în cele 18 luni de pandemie de până acum. Ne-am adaptat schimbărilor şi am depăşit 1 miliard de lei cifră de afaceri în România, după o creştere de 17% faţă de anul trecut. Orientarea clienţilor către online a crescut foarte mult.“
Cele mai multe comenzi online sunt plasate din Cluj şi Timiş, iar Iaşi şi Constanţa sunt alte două zone cu potenţial în acest sens, Ikea acordând, de asemenea, interes judeţelor Sibiu şi Arad.
Ikea are cinci puncte de colectare în toată ţara, la Timişoara, Iaşi, Braşov, Cluj-Napoca şi Constanţa, de unde clienţii îşi pot ridica produsele comandate online, în cazul în care nu vor să le fie livrate acasă.