Updated on februarie 9, 2020 Cluj Napoca și-a modernizat transportul public pe bani europeni. 201.820.417,31 lei din fonduri nerambursabile a atras administrația Boc în cei patru ani de mandat.
În același timp, în bucurești, Gabriela Firea a avut o strategie total diferită. 10.890 de lei și 30 de bani a atras Bucureștiul, în 2019, din fonduri nerambursabile pentru transportul în comun. Clujul, în schimb, 122.409.742 de lei și 54 de bani. De 11.240 mai mult!
În schimb, în același an 2019, dacă orașul Cluj n-a avut de achitat niciun ban pentru rambursarea ratelor unor credite externe, Bucureștiul a plătit, în contul împrumuturilor făcute de administrație pentru a ameliora transportul în comun, 22.174.307,96 lei (circa 4.650.000 de euro), potrivit unei analize făcute de ziaristii.com.
În total, din 2016 până în 2019, Clujul a accesat fonduri externe nerambursabile, destinate finanțării transportului în comun, în valoare de 201.820.417,31 lei.
În tot acest timp, coloana cheltuielilor cu achitarea unor eventuale împrumuturi contractate de Cluj pentru transportul în comun a rămas neclinită: 0 pe linie.
Administrația Firea, în aceiași 4 ani (2016-2019) – 25.347,61 lei obținuți din fonduri nerambursabile pentru transportul în comun. S-au făcut însă împrumuturi, iar ratele au fost de 85.362.230,63 lei.
Altfel spus, Clujul e la +201.820.417,31 lei, iar Bucureștiul la -85.336.883,02 lei. O prăpastie de 287.157.300,33 lei (60,2 milioane de euro).