Updated on octombrie 20, 2019 Gabriela Firea este hotărâtă să taxeze toate mașinile care intră în București, toate sub Euro 5. O taxă ecologică, spune ea. Ce va face însă cu banii? Probabil va subvenționa în continuare transportul public. O călătorie la București costă doar 1,5 lei, restul plătește Primăria. Gabriela Firea se lăuda că din bugetul Primăriei, 600 de milioane de euro, jumătate se duce pe subvenția la căldură și la transport. Niște asistați sociali, săracii ăștia din București.
Primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București: mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului, anunță Hotnews.
Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.
Doru Oprea: „Firea vrea ca toate masinile sub Euro 5, indiferent de judetul de provenienta, sa plateasca 15 ron pe zi adica in jur de 100 eur pe luna daca vor sa circule prin Bucuresti. Ok, sa zicem ca as fi de acord(ptiu drace, scuip in sanul de libertarian), ce va face insa Firea cu banii astia?
Va impaduri toate locurile aride din Bucuresti? Va construi parcuri? Va furniza aer curat orasului?
Nu. Stiti ce va face cu banii? Fix asta:
– vouchere pentru schimbarea ochelarilor
– vouchere taximetristilor lui Pandele pentru achizitionarea de masini noi, nu neaparat electrice
– vouchere pentru biciclete
– excursii culturale
– ……💩
Bogdan Glavan: „Taxa feudală Firea, prin care sărăcimea o să plătească un impozit local pe mașină la fel ca bogații cu limuzine noi. Vă gândeați că nu se poate mai rău decât s-a spus inițial? Ba se poate, întotdeauna se poate mai rău! Primăria e falimentară și nu are bani nici pentru scobitori, după ce i-a păpat pe toți, țevile de apă caldă stau să bușească și colapsul e inevitabil. De asta e foame de bani, băieți, și scopul real al taxei este doar să stoarcă bani pentru clientela politică.
Dar hai să luăm de bună pretenția primăriei. Taxa asta pe circulație al cărei scop declarativ este să reducă aglomerația și poluarea este o mostră de cum să operezi cu drujba un pacient bolnav. Degeaba au călătorit pe afară ai noștri politruci, că au plecat vaci și s-au întors boi; nimic nu s-a prins de ei.
În Singapore, de exemplu, există încă din 1975, adică dinainte să mă fi născut eu, o taxă pe trafic. Însă SCOPUL EI NU ESTE FISCAL! De asta nici nu se numește așa, ci “road pricing”. Adică rolul ei este să mimeze sistemul prețurilor de piață.
Problema de fond este că străzile orașului reprezintă o cantitate dată, însă cererea pentru ele este tot mai mare. Oferta fiind rigidă, cererea mai mare înseamnă aglomerație până la sufocare și poluare. Și atunci unii cu capul pe umeri s-au gândit că pentru a fluidiza circulația să instituie un fel de preț artificial al drumurilor, tot așa cum doctorii îți montează un stent la inimă ca să ajute circulația sângelui.
Acesta fiind scopul, PREȚUL NU LOVEȘTE ÎN SĂRACI, ci în cei care utilizează bulevardele. Ori, știm cu toții, bulevardele centrale sunt utilizate intens de băieții cu bani și de comercianți.
Mai mult, prețul fluctuează în funcție de momentul zilei, fiindcă, repet, scopul lui nu e să aducă bani la primărie, ci să fluidizeze traficul. Dimineața și seara e foarte scump să intri în mijlocul orașului și lumea e stimulată să ia transportul în comun; în rest, prețul este și de 10 ori mai mic. În weekenduri și de sărbători nu se plătește, că atunci nu e aglomerație.
Încă ceva: prețul ăsta a fost impus după o dezbatere de vreo 10 ani, timp în care orașul a investit masiv în alternative de transport și în care s-au studiat cele mai bune soluții pentru ca cetățenii să nu sufere.
La noi, e undeva în Balcani, unde trebuie să ții bine de bani, că te fură ăștia cum te prind. Mari mafioți… ”