Updated on aprilie 1, 2019 Ungaria a luat în serios proiectul trenului de mare viteză între Budapesta și Cluj, prelungit spre București la dorința lui Liviu Dragnea. Reprezentanții maghiari s-au deplasat la București unde au convenit cu reprezentanții români întocmirea unui studiu de fezabilitate comun. Dacă îl făceau doar românii pățeam ca la autostrăzile noastre inexistente?
Proiectul construirii infrastructurii feroviare pentru un tren de mare viteză care să asigure legătura între cele două capitale s-a aflat pe agenda consultărilor ce au avut loc între secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Dragoş Titea şi o delegaţie ungară condusă de Laszlo Mosoczi, secretarul de stat în Ministerul Inovării şi Tehnologiei, anunță Ziua de Cluj.
Întâlnirea a avut loc în cadrul Consiliului Informal al Miniştrilor Transporturilor din Uniunea Europeană, care s-a desfășurat la Bucureşti, în contextul exercitării de către România a Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene.
Pe agenda întâlnirii au fost subiecte care au vizat proiectele de infrastructură de transport de interes pentru ambele părţi, precum proiectul construirii infrastructurii feroviare pentru un tren de mare viteză care să asigure legătura între capitalele celor două ţări, Bucureşti şi Budapesta.
“Reprezentaţii români şi ungari au convenit semnarea, în viitorul apropiat, a unui document de colaborare la nivelul celor două ministere cu privire la realizarea studiului de fezabilitate pentru construirea liniei feroviare de mare viteză între Bucureşti şi Budapesta, precum şi continuarea discuţiilor la nivel de experţi dedicate acestui proiect”, a precizat Ministerului Transporturilor.
Sesiunea s-a concentrat asupra îmbunătățirii conectivității și coeziunii prin intermediul rețelei TEN-T. Concluziile sunt că realizarea unei rețele transeuropene de transport extinsă şi conectată va contribui la consolidarea coeziunii teritoriale, la accesibilitatea și conectivitatea tuturor regiunilor UE, inclusiv a regiunilor periferice, ceea ce va stimula investițiile, va reduce decalajele de dezvoltare şi va asigura tranziția către o mobilitate prietenoasă cu mediul.
„Planul iniţial a fost Budapesta – Cluj, dar când am vorbit cu domnul preşedinte Dragnea a spus că ar dori Budapesta – Cluj – Bucureşti. Eu am spus că este o solicitare legitimă şi de ce nu, e cu atât mai bine.
Acasă am alocat un miliard de forinţi, circa 3 milioane de euro, pentru realizarea studiului de fezabilitate şi vom face anunţul de achiziţie publică. Eu cred că realizarea studiului de fezabilitate va dura cam un an şi jumătate.
O veste bună este că şi Guvernul României a decis să înceapă dezbaterile pe acest subiect. Noi dorim o dezbatere şi un dialog continuu să vedem linia de graniţă şi toţi parametri tehnici. Eu consider că şi asta ar putea fi o poveste de succes”, a declarat recent ministrul manda Szijjarto Peter.