Updated on august 31, 2017 Ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleșcanu s-a întâlnit miercuri cu ministrul afacerilor externe al Ungariei, Peter Szijjarto, pentru a consolida relațiile dintre cele două țări.
Meleșcanu a evidențiat că România și Ungaria ar trebui să se concentreze pe problemele de conectivitate în domeniul energetic, anume gaze naturale și electricitate, de conectivitate în ceea ce privește autostrăzile și a amintit și de proiectul unui tren de mare viteză Budapesta-Cluj-București.
Aceste proiecte, a spus ministrul român de Externe, vor fi discutate la nivelul membrilor Executivului din cele două țări.
„Avem numeroase proiecte care vor trebui să fie discutate cu ocazia altor acțiuni care vor urma, comisia mixtă și o posibilă ședință, întâlnire la nivelul guvernelor celor două țări, pentru care ne pregătim”, a spus Meleșcanu citat de agerpres.ro
În 2013, Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, promitea că din 2014 va începe construcția unei căi ferate de mare viteză care să lege Viena de Constanța prin Budapesta, Cluj, București. Construcția ar fi trebuit făcută de o companie din China.
„Prima întâlnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi în ianuarie, în prima jumătate a lunii. Vom începe probabil cu un tronson, care este un pic mai uşor de realizat datorită condiţiilor de teren. Interesul foarte mare este să conectăm Portul Constanţa şi să îl dezvoltăm ulterior”, a spus Mănescu, citată de mediafax.ro.
Ea preciza la acea dată că discuţiile tehnice privind acest proiect urmau să înceapă cu partenerii chinezi, varianta propusă de partea română fiind de finanţare a proiectului printr-un parteneriat public-privat.
Costul estimat pentru această linie era la … 11 miliarde de euro!