Cluj: Centrul orasului s-a transformat intr-o mare parcare. Clujenii parcheaza unde ii taie capul! Emil Boc ii cere lui PONTA sa emita un regulament care sa permita ridicarea masinilor

Updated on iunie 15, 2015 În lipsa unei legislații care să permită ridicarea autoturismelor parcate ilegal, centrul Clujului s-a transformat într-o mare parcare.

ccc

Luni la prânz, la kilometrul zero al orașului, în Piața Unirii, un autoturism era parcat direct pe o trecere pentru pietoni. Câțiva metri mai încolo alte două mașini erau parcate pe banda specială dedicată bicicliștilor.

”Ce faci când te grăbești? Păi parchezi pe unde apuci. Doar că uneori unii întrec orice măsură a nesimțirii și sfidează pe toată lumea. Poate încă nu știm noi, dar aparent clujenii au o superputere și pot zbura peste mașinile parcate aiurea”, a scris persoana care a realizat fotografiile și care a fost obligată să facă slalom printre mașini.

Situația care devine tot mai critică de la o zi la alta, și asta pentru că șoferii nu mai au frică că le pot fi ridicate mașinile, l-a făcut pe primarul Emil Boc să reacționeze și să solicite public guvernului Ponta, deblocarea situației prin emiterea une Hotărâri de Guvern care să rezolve situația.

„Solicit de urgenţă Guvernului să deblocheze ridicarea maşinilor (parcate neregulamentar – n.r.), pentru că numai Guvernul poate să o facă în acest moment. Guvernul fie emite regulamentul de ridicare a maşinilor, aşa cum s-a angajat prin Ordonanţă de Urgenţă, fie modifică această ordonanţă şi spune că autorităţile locale pot emite ele regulamentele de ridicare a maşinilor.

Până când Guvernul nu ia una dintre cele două soluţii, noi, practic, suntem paralizaţi, blocaţi, cetăţenii nervoşi, iar primăriile fără mijloace de a interveni acolo unde există abuzuri şi sunt parcate maşini neregulamentar, pe treceri de pietoni sau blochează linia de tramvai”, a spus primarul Clujului, citat de evz.ro.

Jurist de meserie, Emil Boc a mai declarat că pentru unificarea legislației în materie de ridicat mașini, Guvernul României ar trebui să emită un regulament unic, valabil pe întreg teritoriul României, care să legifereze acest domeniu. „Comunicarea ICCJ are efecte pentru noi, pentru că această decizie constată faptul că primăriile nu au dreptul de a ridica maşini în baza regulamentelor locale, numai dacă ar exista un regulament emis de Guvern.

„Dacă noi am ridica maşini, oricine ne-ar da în judecată ar câştiga de pe scaun şi am fi obligaţi să plătim şi despăgubiri. De peste zece zile, clujenii au nervii întinşi la maxim, iar telefoanele Primăriei se înroşesc de situaţiile în care nu se mai pot ridica maşini”, a mai precizat Emil Boc.

La nivelul României, după decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție care a decis, printr-un recurs în interesul legii, autoturismele parcate ilegal nu mai pot fi ridicate. La Cluj Napoca se ridicau în fiecare zi în medie câte nouă autoturisme, venitul anual generat la nivenul Regiei Autonome a Domeniului Public fiind de ordinul sutelor de mii de lei.

Advertisements
error: Content is protected !!