Updated on mai 6, 2015 Transportul în comun e mai prietenos faţă de călătorii din Cluj, datorită unei aplicații pentru telefoane inteligente, CTP Cluj-Napoca(R.A.T.U.C).
Creată de un student, îi ajută să își cumpere bilete cu telefonul, să caute un autobuz între două destinații sau să consulte orarul mijloacelor de transport în comun.
Aplicația are deja 4.000 de utilizatori activi.
12 luni a lucrat tânărul pentru a putea introduce datele pentru toate cele 67 de autobuze, troleibuze și tramvaie, anunta digi24.ro
Cosmin Mihu, dezvoltatorul aplicației: „Cel mai dificil a fost crearea inițială a bazei de date. Trebuia să găsim un mod de a structura baza de date în funcție de orare și traseele din Cluj”.
Tânărul va adăuga aplicației şi o funcție de urmărire în timp real a mijloacelor de transport în comun. Promite însă că aceasta va rămâne gratuită și va fi introdusă și în sistemul IOS.
Autoritățile locale nu vor însă să preia aplicația tânărului deoarece din vara acestui an va fi introdus un nou sistem de ticketing în care s-au investit șase milioane de euro din fonduri europene și care, potrivit autorităților, este destul de simplu pentru a nu mai fi nevoie de o astfel de aplicație. În fiecare staţie va exista un tonomat de bilete şi aici se vor afişa şi traseele.