(Video) Imagini rare cu Clujul din 2009. Un clujean a filmat examenul auto din 2009 – vezi cum arăta centrul orașului acum 16 ani!

Updated on octombrie 27, 2025 Un clujean, Mihai V., a făcut publice zilele trecute imagini rare cu Clujul anului 2009, surprinse de pe o mașină folosită la examenul pentru permisul auto. Filmarea oferă o veritabilă călătorie în timp, arătând cum arăta orașul acum 16 ani – înainte de marile schimbări în infrastructură, transport și urbanism.

(Video) Imagini rare cu Clujul din 2009. Un clujean a filmat examenul auto din 2009 – vezi cum arăta centrul orașului acum 16 ani! 1

Clipul video, devenit rapid viral pe rețelele sociale, începe în Piața Unirii, continuă pe Strada Regele Ferdinand și se încheie în Piața Mihai Viteazu, oferind o imagine autentică a centrului Clujului din acea perioadă. Privitorii pot observa traficul aglomerat, autobuzele vechi care circulau pe atunci, dar și viața de zi cu zi a clujenilor.

Anul 2009 a reprezentat pentru Cluj-Napoca un moment de cotitură între vechiul oraș industrial și noul centru economic, universitar și tehnologic al Transilvaniei. Era o perioadă de tranziție: orașul se desprindea treptat de imaginea gri a începutului de deceniu și făcea primii pași spre modernizarea care avea să-i schimbe radical fața în următorii ani.

În 2009, Piața Unirii era încă traversată de mașini, iar Bulevardul 21 Decembrie 1989 și Strada Regele Ferdinand reprezentau principalele artere sufocate de autobuze și autoturisme. Flota de transport public era formată în mare parte din autobuze vechi Ikarus și DAC, unele aflate în circulație de peste două decenii. Tramvaiele Tatra și troleibuzele articulate completau un tablou care astăzi pare aproape istoric. Primele semne ale modernizării aveau să apară abia după 2010, odată cu introducerea autobuzelor noi și reconfigurarea transportului metropolitan.

(sursă Video: Mihai Văscan)

De asemenea, reabilitarea centrului istoric era abia la început. Pavajul, mobilierul urban și iluminatul stradal purtau încă amprenta anilor 1990, iar zonele pietonale erau limitate aproape exclusiv la Piața Muzeului și câteva străzi adiacente.

Advertisements
error: Content is protected !!