Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a explicat faptul că în prezent se lucrează intens pe autostrada Sibiu-Pitești și speră ca întreaga autostradă să fie dată în circulație în trei ani și jumătate, chiar de Ziua Națională de 1 Decembrie. Această autostradă va lega întreaga Românie, va traversa munții Carpați, iar cu legăturile deja existente vom putea circula pe ruta Cluj-Sibiu-Pitești-București-Constanța doar în regim de autostradă, informează stiripesurse.ro.
”Ar trebui să circulăm doar pe autostradă, pe tot ce înseamnă Cluj – București – Constanța, începând cu 2028”, a transmis Cristian Pistol. El spune că turcii de la Mapa – Cengiz vor recupera timpul pierdut până acum pe tronsonul Boița – Cornetu, cel mai dificil al autostrăzii. ”Între Mănăstirea Cornet de pe valea Oltului și Tigveni lucrează compania Webuild. Pe lângă operațiunile curente, firma italiană pregătește puțul de lansare pentru utilajele care vor săpa cel mai mare tunel de pe autostradă, lung de 1,7 kilometri.
Cel mai dificil lot al autostrăzii
Lotul vecin, Boița – Cornetu, cel mai dificil al întregului proiect, a fost câștigat de o asociere de firme din Turcia. Secțiunea 2 are 31 de kilometri pe care se află 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 de metri și 1,6 kilometri, la care se adaugă un pasaj pentru trecerea animalelor sălbatice.
Chiar dacă Asocierea Mapa – Cengiz s-a mobilizat mai greu în teren, Cristian Pistol are speranța că în următorii trei ani va reuși să recupereze întârzierile. ”Dacă vorbim de secțiunile montane, secțiunile 2 si 3, acestea sunt în execuție, în momentul de față. Eu îmi doresc ca ele să fie finalizate, așa cum avem în prevederile contractelor, în anul 2028”, explică directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Pe lotul 4 al autostrăzii, aflat între Tigveni și Curtea de Argeș, a fost deja săpat tunelul de la Momaia.
Inaugurare la 1 Decembrie 2028
Directorul Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, arată că austriecii de la Porr vor devansa finalizarea celor 9,8 kilometri, care ar fi trebuit deschiși circulației abia în 2027.
”Stadiul pe secțiunea 4 este foarte avansat, sută la sută anul viitor vom circula și de la Tigveni la Curtea de Argeș”, spune Cristian Pistol. Deocamdată, pe Autostrada Sibiu – Pitești se circulă doar pe primul și ultimul lot, Sibiu – Boița, respectiv Curtea de Argeș – Pitești.
La 1 decembrie 2028 își propun autoritățile să termine prima autostradă din România care va traversa munții. Incertitudinea o reprezintă deocamdată lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, care, dacă nu va fi deschis în termen, ar lăsa între Cluj și Constanța o porțiune fără autostradă de doar 30 de kilometri, aflată la intrarea pe Valea Oltului.