Updated on octombrie 13, 2014 Klaus Iohannis şi Elena Udrea se califică în turul doi. Cel puţin aşa ar sta lucrurile dacă unicul criteriu de departajare a candidaţilor l-ar reprezenta „like”-urile primite de aceştia, pentru mesajele postate pe Facebook.
Candidatul Alianţei Creştin-Liberale a înregistrat, de altfel, săptămâna trecuta, o creştere de 26 de mii de fan: de patru ori mai mult decât Victor Ponta şi de 6 ori mai mult decât Elena Udrea, conform datelor strânse de serviciul Mediafax Monitorizare.
Klaus Iohannis reuşeşte în această săptămâna să obţină un uşor avans atât în faţa Elenei Udrea în ceea ce priveşte numărul simpatizantilor, cât şi în faţa lui Victor Ponta în ceea ce priveşte numărul de aprecieri pe care le-au primit mesajele postate.
Victor Ponta continuă să conducă topul prezidenţiabililor din punct de vedere al numărului de fani, cu 538.127 fani, urmat de Klaus Iohannis cu 226.895 fani.
Numărul total al susţinătorilor celor şase candidaţi a crescut cu 5% faţă de săptămâna precedentă ajungând să acopere 16% din numărul românilor care au cont pe Facebook. Cei 1.150.393 simpatizanţi au oferit candidaţilor la preşedenţie 537.979 aprecieri, 22.363 comentarii şi 37.055 distribuiri.
Campania se anunţă deja a fi una dură, motiv pentru care Victor Ponta pare decis să nu cruţe niciun membru al familiei sale: copil, soţie, mamă, soacră – nimeni nu este omis din fotografiile electorale.
Nu lipsesc nici conflictele, cum este cel de ultimă oră dintre acelaşi Victor Ponta şi scriitorul Mircea Cărtărescu. Cel din urmă s-a declarat „dezgustat” de faptul că imaginea sa a fost folosită, fără acceptul său, pe pagina de Facebook a premierului.
Dacă premierul este în fruntea clasamentului când vine vorba de numărul de simpatizanţi, Iohannis conduce la secţiunea „talking about this”, un indicator al Facebook legat de interacţiunea utilizatorilor cu o pagină. Sau, mai pe româneşte, bârfă electorală.