Lovitură pentru Ryanair și Wizz Air: Nu vei mai plăti niciun ban pentru bagajul de mână! Iată de când se aplică noua lege

Updated on iunie 26, 2025 Lovitură pentru Ryanair și Wizz Air: Nu vei mai plăti niciun ban pentru bagajul de mână! Iată de când se aplică noua lege 1

Companiile aeriene nu vor mai avea dreptul să perceapă pasagerilor taxe suplimentare pentru transportul bagajelor de mână la bord. Legiuitorii Uniunii Europene au votat în favoarea adoptării unei propuneri care va permite pasagerilor să transporte gratuit în cabină un obiect personal și un bagaj de mână cu o greutate de până la șapte kilograme, informează digi24.ro.

„Votul de astăzi reprezintă un pas important către călătorii mai echitabile și mai transparente”, a declarat Matteo Ricci, vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi și turism a Parlamentului European și principalul promotor al proiectului de lege, într-un comunicat de presă.

El a adăugat că normele clar definite privind bagajele de mână gratuite reprezintă „un drept fundamental pentru a evita costuri suplimentare nejustificate”, asigurând un „sistem mai echitabil și mai eficient”.

Măsura vine în completarea reformelor mai ample propuse de Comisia Europeană în 2023 privind drepturile pasagerilor. Aceasta ar impune companiilor aeriene să comunice costurile totale ale zborului mai devreme în procesul de rezervare și ar afecta drepturile la despăgubiri.

Pasagerii ar trebui să aibă dreptul la transport gratuit al bagajelor de mână
Conform noilor norme, călătorii care iau un zbor în UE vor avea dreptul să transporte la bord, fără costuri suplimentare, un bagaj personal, cum ar fi o geantă de mână sau un rucsac, și un bagaj de mână de dimensiuni reduse.

Bagajele personale pot avea dimensiuni maxime de 40x30x15 centimetri, iar bagajele de mână vor avea dimensiuni maxime de 100 cm și o greutate de 7 kg.

Companiile aeriene nu vor avea dreptul să perceapă pasagerilor taxe suplimentare pentru transportul acestor articole.

Aceasta urmează unei hotărâri a Curții Europene de Justiție de acum mai bine de un deceniu, care a decretat că transportul bagajelor de mână nu poate fi supus unei taxe suplimentare, cu condiția să îndeplinească cerințe rezonabile în ceea ce privește greutatea și dimensiunile și să respecte cerințele de siguranță aplicabile.

Recent, un grup de organizații ale consumatorilor a solicitat autorităților naționale de protecție a consumatorilor și Comisiei Europene să efectueze o anchetă cu privire la ceea ce consideră a fi taxe nedrepte impuse de companiile aeriene low-cost pentru bagajele de mână.

Companiile aeriene low-cost percep taxe suplimentare pentru bagajele pe care le consideră „supradimensionate”, dar care ar trebui să se încadreze în dimensiunile și greutatea considerate „rezonabile” de UE, afirmă grupurile de consumatori.

Noile norme privind bagajele de mână vor face biletele de avion mai scumpe?
Deși votul pare o victorie pentru pasageri, un purtător de cuvânt al asociației industriale Airlines for Europe (A4E) a avertizat că acest lucru ar putea însemna creșterea tarifelor aeriene în general, în special pentru cei care doresc să călătorească cu bagaj puțin.

„Votul de astăzi privind aplicarea drepturilor pasagerilor și a drepturilor pasagerilor multimodali a determinat Comisia pentru transporturi (TRAN) să ia în sfârșit măsuri împotriva parazitismului online, precizând obligațiile și responsabilitățile fiecărei întreprinderi care vinde servicii de transport”, a declarat purtătorul de cuvânt.

„Din păcate, acest lucru este umbrit de faptul că comisia a folosit acest vot pentru a adăuga pe ușa din spate amendamente specifice transportului aerian, care elimină posibilitatea pasagerilor de a alege și de a decide pentru ce servicii doresc să plătească și, mai important, pentru ce servicii nu doresc să plătească.”

Legislația nu este încă definitivă – urmează o rundă finală de negocieri între Parlamentul European și reprezentanții statelor membre. Votul final este programat pentru luna iulie 2025. Dacă va fi adoptată și de Consiliu, măsurile vor deveni obligatorii în toate țările UE, fără posibilitatea derogării la nivel național.

Advertisements
error: Content is protected !!