Construcții Erbașu apasă pedala de accelerație la lucrarea de finalizare a unui tronson din Autostrada Transilvania, abandonat de compania americană Bechtel – pe fondul unor plăți neachitate de statul român – și rămas ca și neatins 12 ani, a fost anunțat la începutul lunii. Se văd progrese bune în teren, atât la terasamente cât și la structuri. Însă mobilizarea trebuie să continue pe trendul ascendent dacă antreprenorul vrea să facă o figură frumoasă la primul său proiect rutier major și să inaugureze lotul în termenul contractual din iulie 2026. Posibil, în varianta optimistă, arată Asociația Pro Infrastructură.
Construcții Erbașu a început asfaltarea pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550). Antreprenorul român – Construcții Erbașu S.A. menține o mobilizare bună în teren, cu 350 de muncitori și 220 de utilaje, anunțau recent autoritățile.
„Autostrada Transilvania A3| Suplacu de Barcău – Chiribiș, a început asfaltarea”, scrie autorul celor mai recente imagini cu primul lot de autostradă construit de acest antreprenor român. Și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a transmis luna trecută imagini de pe șantierul Autostrăzii Transilvania, lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, unde antreprenorul român Construcții Erbașu ajunsese la un stadiu al lucrărilor de 8,75%.
„Activitatea continuă în ritm susținut pe șantierul autostrăzii A3, Subsecțiunea 3C1, Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550). Antreprenorul român – Construcții Erbașu S.A. menține o mobilizare bună în teren, cu 350 de muncitori și 220 de utilaje”, menționau cei de la DRDP Cluj.
Consolidări: se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rigidizare și a piloților. De asemenea, se execută lucrări la măștile drenante, inclusiv așternere piatră brută și betonare pinteni.
Terasamente și Corpul Autostrăzii: sunt în desfășurare excavații, taluzări și nivelări în zonele de debleu. Se realizează decopertări ale stratului vegetal, săpături pentru umplutură, precum și așternerea, nivelarea și compactarea umpluturilor din pământ stabilizat și balast pentru stratul de formă și fundație. Structuri (Poduri, Pasaje, Viaducte): activitate intensă la multiple structuri de artă, constând în: ➖lucrări la infrastructură și suprastructură: spargere piloți, săpături la culee, armare, cofrare și betonare elevații, radiere, rigle și plăci de racordare; ➖montaj elemente prefabricate (ex. lise) și realizare hidroizolații; ➖curățare armături și pregătiri pentru etapele următoare de betonare, informează profit.ro.
Podețe: se execută armarea plăcilor și elevațiilor, montajul elementelor prefabricate, cofrări și betonări pentru fundații, precum și lucrări pregătitoare pentru cămășuieli. Sunt în desfășurare lucrări de restabilire a drumurilor de acces (fundații, așternere balast), amenajare platforme și depozite pentru materiale, aprovizionare cu prefabricate și carcase, producție beton și concasare agregate în organizările de șantier. Se efectuează constant și teste de laborator pentru controlul calității materialelor și a lucrărilor executate. Lucrările au început în data de 20 ianuarie 2025, iar progresul fizic înregistrat până în prezent este de 8,75%.
Proiectare și executie pentru finalizarea Autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău-Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău-Chiribiș (km 4+200-km 30+550) – relicitare
Antreprenor: Construcții Erbașu S.A.
Lungime: 26,35 km
Valoare contract: 884,12 milioane lei (fără TVA)
Sursă de finanțare: Programul Transport 2021-2027
Durată de execuție: 18 luni.