Cluj: Boc vrea autobuze metropolitane la Turda

Updated on octombrie 6, 2014 Emil Boc are planuri măreţe: îşi doreşte extinderea reţelei de transport din zona metropolitană inclusiv către Turda. Autorităţile competente spun că primarul se hazardează. „Un asemenea demers nu poate fi făcut doar aşa”, susţin reprezentanţii Autorităţii Rutiere Române.

zzzz

În cadrul unei emisiuni difuzate de postul local de radio Napoca FM, primarul Emil Boc a făcut un anunţ bombă: are în plan extinderea transportului în comun din zona metropolitană spre două alte localităţi din judeţ, ambele situate la o distanţă mai mare de 15 de km de Cluj.

Mai precis, edilul îşi doreşte să trimită autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) până la Gilău, comună aflată la 17 km de Cluj (potrivit distanta.ro). De asemenea, în vizorul lui Boc a intrat şi un alt municipiu din judeţ, Turda, situat la 32 km de Cluj.

Existenţa unei astfel de iniţiative a fost confirmată de Liviu Neag, directorul CTP.

„Au fost discuţii la nivelul primăriilor ca Asociaţia Metropolitană să le avizeze intrarea în zona metropolitană. Din câte ţin minte a fost vorba de Gilău. Şi autorităţile publice, şi cele şase primării  plus Clujul ar fi interesate ca Gilăul să adere la această asociaţie. Întâi trebuie totuşi să facă o cerere de aderare care să fie aprobată în Adunarea Generală a Asociaţiei şi abia după ce este depusă la organele competente ar urma să facă parte din asociaţie. Sunt ceva paşi de făcut, depinde totul de cum se mişcă cu demersurile. Despre Turda nu îmi amintesc să fi vorbit”, a declarat Neag.

Iniţiativa lui Emil Boc ignoră însă legislaţia în vigoare. La finalul anului trecut, Autoritatea Rutieră Română a acordat licenţe de transport pe cinci ani pe toate traseele licitate. Pe ruta Cluj-Gilău şi Cluj-Turda a câştigat grupul de firme Alis. Teoretic, potrivit legii, până în 2019 nimeni nu poate opera curse pe cele două trasee fără a suferi sancţiunile prevăzute de lege. Anul acesta, Boc a reuşit să dea la o parte companiile care operau trasee în zona cuprinsă în Asociaţia Metropolitană, dar Turda nu are cum să adere la această asociaţie.

ZIUA de CLUJ a luat legătura cu ARR, instituţia în sarcina căreia cade reglementarea traseelor rutiere din toată ţara. Culmea, şeful direcţiei juridice din cadrul acestei autorităţi, Cristian Anton, spune că Asociaţia Metropolitană de la Cluj nu este recunoscută de ARR.

Acesta susţine că noile planuri anunţate de Boc nu pot fi realizate cu uşurinţă, în calea lor existând mai multe piedici. Anton l-a ironizat uşor pe primarul fost premier.

„Ca să poată efectua un astfel de demers trebuie să înfiinţeze o autoritate prin care să facă demersurile necesare. Nu poate fi făcut aşa, el vrea, încearcă, mi-a trimis ceva înştiinţări, că vrea să se extindă de la Cluj la Gilău sau nu mai ştiu pe unde, dar nu poate doar aşa. Dacă e vorba de serviciile publice, de transport, de apă, de ridicarea gunoiului menajer, conform unei directive europene, ele trebuie finanţate din bugetul local şi cine îşi permite să le finaţeze din banii contribuabililor? Nu zic că nu se poate face, acuma totul depinde de demersurile pe care le face Boc acolo, a fost premier, cine ştie ce planuri are, a trimis ceva legat de subiect, dar e cale lungă”, a mai precizat Anton.

În prezent, CTP asigură transportul în comun în şase comune din zona metropolitană a Clujului: Floreşti, Apahida, Feleacu, Ciurila, Chinteni şi Baciu.

Advertisements
error: Content is protected !!