Lucrările la pasajul suprateran de pe DN1, în zona viitorului Spital Regional, încep săptămâna viitoare, anunță primarul Emil Boc. Traficul pe drumul dintre Florești și Cluj-Napoca va fi deviat pe bretelele de legătură, deja asfaltate.
„Relocarea utilităților este finalizată. De săptămâna viitoare, cel târziu marți, vor începe lucrările de deviere a traficului de pe Cluj-Florești, pe bretele de legătură, care sunt deja asfaltate. Adică, pentru a se putea construi pasajul și podul, pentru că pilonii podului sunt exact pe drumul actual, avem aceste bretele de ocolorie. Sub pasaj va fi girația spre Spitalul Regional.
Așadar, la finalul proiectului, cei care vor merge spre Cluj-Napoca vor merge înainte pe pasaj, cei care vor intra la spital vor merge pe dedesubt. După ce va fi gata proiectul, tronsonul Cluj-Florești va avea 6 benzi în loc de 4 cât sunt acum. De menționat, și de săptămămâna viitoare tot 4 benzi vor fi cât e actual, doar că 2 vor fi deviate pe aceste bretele”, a declarat edilul Emil Boc, la ZIUA LIVE.
SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii, la valoarea de peste 92 de milioane de lei, fără TVA (18.4 milioane euro). Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare.
Lucrările se vor derula de la km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Florești) cu extinderea la 3 benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.
Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.
Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane trebuie finalizate până la final de 2025