Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, astăzi, Asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB- EURO ASFALT (constructori din România și Bosnia-Herțegovina) contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 C Sărățeni-Joseni pe traseul secțiunii montane a Autostrăzii ,,Unirii”- A8.
Lotul se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri și include: 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte), 2 parcări de scurtă durată, dotate cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (va traversa DN 13A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri).
„Primul contract atribuit de CNIR: proiectarea și execuția lotului Sărățeni-Joseni al #A8!
Asocierea de constructori români și bosniaci care a câștigat acest contract, în valoare de 4,94 miliarde lei (fără TVA), trebuie să finalizeze construcția acestui lot de autostradă în 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor).
Pe traseul lotului de autostradă Sărățeni-Joseni (32,4 km) se vor construi inclusiv:
– 39 de poduri și pasaje;
– 3 tuneluri unidirecționale;
– 4 polate;
– 2 pasaje ecoducte;
– 2 parcări de scurtă durată, dotate cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri și reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă.
Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (va traversa DN 13A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri).
Contractul (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.