(Video) Lucrările de modernizare din zona gării Cluj-Napoca avansează. Cum arată șantierul

Updated on ianuarie 15, 2025 (Video) Lucrările de modernizare din zona gării Cluj-Napoca avansează. Cum arată șantierul 1

Lucrările de modernizare de la gara Cluj Napoca avansează. Proiectul de electrificare a magistralei 300 Cluj-Napoca-Oradea-Vama Ungaria prevede și modernizarea Gării Cluj-Napoca.

Peroanele, care vor avea lungimea de 400 m și lățimea de 6,55 m, vor fi prevăzute cu câte o rampă de acces pentru persoanele cu handicap locomotor sau pentru pasagerii cu cărucioare sau trollere voluminoase. Iluminatul peroanelor se va realiza cu corpuri echipate cu leduri cu o putere de aproximativ 100 W, amplasate pe stâlpi metalici cu înălțimea de șase metri.

(Video) Lucrările de modernizare din zona gării Cluj-Napoca avansează. Cum arată șantierul 2 (Video) Lucrările de modernizare din zona gării Cluj-Napoca avansează. Cum arată șantierul 3

Cât privește liniile, șapte vor fi desfinţate, iar nouă reabilitate. Viteza maximă de circulație prin stație este de 30 km/h, informează media9.ro.

În acest moment, lucrările din zona gării se concentrează pe înlocuirea vechilor linii de cale ferată.

Modernizarea acestei linii ferate va cuprinde și aducerea la standarde europene a 11 stații, 11 halte și 21 de puncte de oprire, astfel:

  • 11 staţii CF:  Cluj Napoca , Aghireș, Huedin, Poieni, Bratca, Aleșd, Tileagd, Oșorhei, Oradea Est, Oradea, Episcopia Bihor;
  • 11 halte de mișcare: Baciu Triaj , Gârbău, Stana, Brăișoru, Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan;
  • 21 de puncte de oprire: Tetarom, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădăşel, Macău, Doroltu, Aghireş, Jebuc, Bologa, Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crişului, Aleşd, Tețchea, Telechiu, Săbolciu, Săcădat;

Termenul de finalizare estimat a lucrărilor este 2026. Lucrările se desfășoară pe patru loturi care acoperă o lungime totală de aproximativ 166 kilometri.

Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş (30,41km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată, 13 poduri: 35 podețe, 1 pasaj denivelat, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 18,00%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.

Lot 2 Aghires – Poieni (36,33 km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată. 3 poduri: 67 podețe, 1 pasaj denivelat, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 22,60%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.

Lot 3 Poieni-Aleşd (52,74 km) electrificare linie cf. 2 stații de cale ferată, 10 poduri: 91 podețe, 2 pasaje denivelate, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 4,03%, lucrări in derulare, termen estimat finalizare 2026.

Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria (46.74 km) electrificare linie cf. 4 stații de cale ferată, 8 poduri: 17 podețe, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 7,10% lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.

Advertisements
error: Content is protected !!