Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, susține că e posibil ca în 2030 să se poată circula direct pe autostradă pe toți cei 270 de kilometri de la Târgu-Mureș la Borș.
Cu toate acestea, finalizarea acestui proiect ambițios este condiționată de depășirea unor obstacole majore, în special construcția tunelului Meseș, o lucrare de o complexitate fără precedent în România.
Cel mai costisitor contract de infrastructură din istoria țării, cu o valoare estimată de 8,8 miliarde de lei, vizează construirea lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și emblematicul tunel Meseș, cu o lungime de aproape 3 kilometri. Până în prezent nu a fost desemnat încă un constructor pentru acest lot, fapt care întârzie semnificativ progresul întregului proiect și face previziunea directorului CNAIR să fie aproape imposibilă.
Pentru lotul care cuprinde tunelul Meseș (3 km), Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care are o lungime de 41 km, au depus oferte șapte companii.
„Meseșul se află în procedura de achiziție publică, este o procedură complicată, au fost oferte foarte complicate, iar colegii mei au depus un efort substanțial în a analiza aceste oferte, urmând să desemneze câștigătorul. În momentul de față, știu că încă sunt în analiză, urmând ca în perioada imediat următoare să desemneze acest câștigător.
Ce pot să vă spun este că eu, ca reprezentant al autorității contractante, potrivit legii, nu am dreptul să mă implic în procedurile de achiziție publică și nici nu o fac, drept pentru care aștept de la ei să vină odată cu raportul procedurii, astfel încât să pot să-l aprob”, a declarat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un interviu pentru gandul.ro.
„Este cert că le-am solicitat ca termenul de finalizare să fie unul cât mai rapid, dar fără a periclita și fără a crea anumite probleme în faza de evaluare. Adică vreau în același timp să facă o analiză profundă și să desemneze în mod corect, potrivit documentației tehnice, a caietului de sarcini și a documentației de atribuire, raportat la prevederile legale, câștigătorul acestei proceduri”, a mai spus acesta.
Deși puțin probabil, în cinci ani am putea circula pe autostradă de la granița cu Ungaria până la Târgu Mureș, spune Cristian Pistol.
“Este o lucrare foarte complicată, cum ați spus și dumneavoastră, tunelul Meseș. Eu cred că este posibil să se întâmple acest lucru, ca în 2030 să circulăm pe toată autostrada de la Borș la Târgu Mureș”, a conchis șeful CNAIR.