Updated on iulie 12, 2024 Primăria va conserva o parte din zidul roman ( construit aproximativ în anii 117-124) descoperit în Parcul Caragiale.
Zidul roman al incintei orașului Napoca. Dată fiind însemnătatea istorico-urbanistică a acestei descoperiri arheologice, se impune conservarea și punerea în valoare a unei părți a zidului roman printr-o amenajare care să asigure vizibilitatea și accesibilitatea publicului larg. Costurile vor fi asigurate de către Primăria Cluj-Napoca.
Prin proiectul Parcului Caragiale se realizează:
● reamenajarea integrală a suprafeței Parcului I.L. Caragiale, cu identificarea și păstrarea vegetației valoroase și sănătoase existente, pentru a crea o atractivitate mai mare în rândul publicului.
Totodată, se reamenajează canalul Morii, al cărui traseu sistematizat a fost acoperit la sfârșitul anilor 80 cu o dală de beton. Prin punerea în valoare a acestui curs de apă, al doilea ca importanță din oraș, acesta devine parte integrantă a parcului. În consecință, se realizează amenajări și sistematizări pe verticală, pentru a facilita accesul pietonal la luciul de apă, precum si amenajări peisagere specifice cursurilor de apă;
● lucrări arheologice care vizează descoperirea traseului celei de a doua incinte medievale a orașului, ce traversează suprafața parcului. Prin documentarea arheologică a acestui areal se dorește evidențierea la suprafață a descoperirilor arheologice, pentru a crește atât atractivitatea turistică a parcului, cât și pentru a releva evoluția istorico-urbanistică a orașului;
● regândirea în întregime a străzii Octavian Petrovici, prin reconfigurarea geometriei acesteia în plan, înlocuirea straturilor de uzură existente, a sistemului de iluminat public, pecum și dotarea acesteia cu mobilier urban nou, marcaj rutier și signalistică urbană nouă, plantări de aliniamente de arbori;
Stadiu fizic lucrări: 70%
Este avută în vedere redistribuirea zonelor funcționale ale străzii, în vederea obținerii unui spațiu public de calitate pentru oraș. Acolo unde condițiile de trafic permit, se propun reorganizări ale străzii, de tip shared-space, prin eliminarea diferențelor de nivel între spațiul exclusiv pietonal (trotuar) și spațiul pe care este permisă (și) circulația automobilelor.