Un nou pas înainte pentru construirea Drumului Expres Cluj-Dej

Updated on ianuarie 30, 2024 Director General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat astăzi că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația necesară atribuirii contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj-Dej

„Două obiective importante pentru infrastructura rutieră din Banat și Transilvania, mai aproape de realizare! Am transmis astăzi la ANAP documentația necesară atribuirii contractelor pentru:

Un nou pas înainte pentru construirea Drumului Expres Cluj-Dej 1

 

– Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeș-Lugoj.
– Elaborarea Studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj-Dej.

Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate.
Prin construcția celor două sectoare de mare viteză avem în vedere:

– asigurarea accesului la rețeaua TEN-T de bază și la rețeaua extinsă, prin construcția coridoarelor de legătură națională;
– asigurarea unei rețele de #transport rutier sigure și operaționale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere și la reducerea timpilor de călătorie;
– îmbunătățirea condițiilor pentru transportul de mărfuri,
– asigurarea spațiilor de parcare și de odihnă pentru participanții la trafic,
– asigurarea măsurilor de siguranță pentru transportatori, conform cerințelor UE.

Cele două Contracte vor fi finanțate prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
După validarea celor două documentații de atribuire vom publica Anunțurile de Participare la licitație și datele limită pentru depunerea ofertelor”, a transmis Cristian Pistol.

Obiectivele generale ale proiectului sunt: eliminarea blocajelor de trafic la intrarea/iesirea din localitati si cresterea vitezei de deplasare (in afara localitatilor); transferul traficului national si international in afara localitatilor, ceea ce conduce la reducerea impactului transportului asupra mediului; reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare între localitatile Cluj si Dej cat si conexiunea cu viitoarele drumuri, Drum Transregio Gilau – Apahida ( TR Feleac, indicativ TR 35) respectiv Autostrada A3 Transilvania;

imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului rutier; reducerea numarului de accidente precum si imbunatatirea confortului în timpul calatoriei gestionand în acelasi timp reducerea emisiilor de poluanti si impactului negativ asupra mediului, prin cresterea fluentei atat a traficului de tranzit, deviat pe autostrazi, cit si a traficului ramas in zona urbana, de a reduce poluarea sonora in zona localitatilor urbane Cluj – Dej.

Advertisements
error: Content is protected !!