Cluj: Încasări mai mari cu 600% în Florești față de anul 2021, după controale. Sute de floreșteni nu erau înregistrați la plata taxei de salubritate

Updated on martie 24, 2022 Măsurile de verificare propuse la nivelul comunei au dus la descoperirea a sute de floreșteni care nu erau înregistrați pentru plata serviciilor de salubritate, a anunțat primarul Bogdan Pivariu.

„Măsurile luate încă de la începutul mandatului de primar, pentru îmbunătățirea gradului de colectare a nivelului taxei de salubritate încep să producă efectele așteptate și să corecteze din lipsa de echitate generată de persoanele care au beneficiat de servicii, dar fără să achite taxe pentru salubritate.

Cluj: Încasări mai mari cu 600% în Florești față de anul 2021, după controale. Sute de floreșteni nu erau înregistrați la plata taxei de salubritate 1

După primul an de la implementarea primelor măsuri, în anul 2021 au fost colectate la buget taxe de salubritate de 6 milioane de lei, ceea ce reprezintă cu 50 la sută mai mult decât în 2020.

Îmbunătățirea nivelului de colectare a taxelor de salubritate și corelarea cât mai corectă cu realitatea la nivelul UAT Florești s-a evidențiat în primul trimestru al acestui an, când am intensificat acțiunile de verificare a declarațiilor de salubritate depuse, concomitent cu transmiterea de notificări privind impuneri suplimentare acolo unde au fost observate diferențe.

Peste 2,8 milioane de lei din taxa de salubritate au fost colectate la bugetul local în mai puțin de trei luni în anul 2022, comparativ cu 453.000 lei în aceeași perioadă a anului trecut.

Mai mult, după noi controale în teren, la data de 13 martie a.c. s-a constatat o diferență de aproape 290 de persoane care nu s-au declarat în mod corect ca beneficiari ai serviciilor de salubritate. În perioada imediat următoare vor mai fi expediate alte peste 300 de inștiințări către case particulare sau asociații de proprietari prin care se cer clarificări privind data de la care persoanele locuiesc la adrese și corectarea sumelor ce trebuie impuse în situatiile constatate cu neconcordanțe.

Acțiunile de verificare vor avea caracter permanent, și sunt realizate cu sprijinul departamentelor din cadrul primăriei, cu sprijinul poliției locale și a operatorului de salubritate”

Advertisements
error: Content is protected !!