Updated on septembrie 24, 2021 O mașină decapotabilă era o raritate pe străzile României în perioada comunistă. Una dintre restricțiile impuse de regim era achiziționarea facilă a unui automobil.
Mașinile „exotice” nu lipseau însă în totalitate.
„La plimbare cu masina decapotabila prin Centru, 1957. Probabil o raritate la acea vreme”, se arată într-o postare de pe grupul Amintiri din Vechiul Cluj.
În comunism, banii nu erau o condiție suficientă pentru ca un român de rând să dețină o Dacia sau un Aro înainte de anul 1989. Căci, despre alte mărci de automobile, nici nu poate fi vorba. De exemplu, mașina fabricată la Câmpulung se putea obţine doar cu aprobare de la Partid și multe dintre aceste acte se vindeau pe „sub mână”.
Cine voia să aibă o Dacia se înscria pe o listă de așteptare, iar timpul necesar obținerii ei putea fi și de patru sau chiar cinci ani. E drept însă, prin „intervenții”, o mașină putea fi cumpărată imediat pe o sumă cel puțin dublă.