Updated on septembrie 2, 2021 Clujul oferă o lucrare de peste 1 miliard de euro pentru constructorii din România: Primăria lucrează la PUZ pentru metrou
Cei mai mari constructori din România aşteaptă licitaţia pentru desemnarea companiei sau a companiilor care vor fi responsabile de realizarea infrastructurii pentru metroul din Cluj-Napoca, un proiect estimat la aproximativ 1,2 miliarde de euro (5,7 miliarde de lei).
„Vă comunicăm faptul că contractorul lucrărilor pentru construcţia metroului din Cluj-Napoca se va desemna prin procedură de achiziţie publică. Astfel, se estimează că procedura se va finaliza prin semnarea contractului până în luna decembrie 2022“, spune Iulia Perşa, reprezentantul biroului mass-media al Primăriei din Cluj-Napoca, într-un răspuns la o solicitare a ZF.
În acest moment, proiectul metroului din Cluj-Napoca se află în faza elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a stabilirii indicatorilor tehnico-economici, elemente care vor fi transmise apoi spre aprobare guvernului prin hotărâre de guvern.
„Ulterior, pe baza acestor indicatori şi a regulamentului urbanistic stabilit, se va trece la organizarea licitaţiei de proiectare şi execuţie. Noi am estimat că toate aceste demersuri vor fi gata în decembrie 2022, având în vedere termenele legale care trebuie respectate“, adaugă Iulia Perşa.
Prin PNRR, este prevăzută alocarea a 310 mil. euro pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca, adică aproximativ un sfert din suma totală necesară.
„Valoarea totală a proiectului de investiţii este de 5.669.949.835 lei, inclusiv TVA. Durata de realizare (execuţie) a proiectului de investiţii este de 84 de luni“, se arată în Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii care include metroul din Cluj, document semnat de Ministerul Transporturilor.
Cele 84 de luni, echivalentul a 7 ani, înseamnă că, dacă lucrările de construcţie vor demara în 2023, după desemnarea constructorilor, ele ar trebui să fie finalizate până cel târziu în 2029. Spre comparaţie, realizarea celor zece staţii care compun magistrala de metrou din cartierul Drumul Taberei din Bucureşti a durat nouă ani.