Alte probleme grave pe Autostrada Transilvania. Contractul pentru un tronson este aproape de reziliere

Updated on iunie 15, 2021 Au apărut probleme pe un tronson al Autostrăzii Transilvania. Contractul pentru secțiunea 3C2 a Autostrăzii A3, între Chiribiș și Biharia ar putea fi reziliat din cauza unor lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro.

CNAIR refuză plata lucrărilor, astfel că șantierul din Bihor s-ar putea închide chiar înainte de a începe. În cazul în care contractul va fi reziliat, licitația va fi reluată iar lucrările la tronson, întârziate cu încă doi ani, informează Digi24.

Alte probleme grave pe Autostrada Transilvania. Contractul pentru un tronson este aproape de reziliere 1

Construcția lotului de 28,55 de kilometri al Autostrăzii A3, între Chiribiș și Biharia, a fost adjudecată de o asociere de firme din România și Slovacia. Contractul a fost semnat anul trecut și prevedea 6 luni de proiectare și 18 de execuție, pentru 326 de milioane de lei plus TVA.

Marius Camber, reprezentantul antreprenorului: Patru dintre structurile începute sunt fundate direct pe sol. De-a lungul timpului, gropile unde s-au turnat betoane au rămas deschise, iar apa din precipitații s-a infiltrat iar terenul nu mai are capacitatea portantă necesară, așa că trebuie executate niște lucrări de fundare indirectă.

Constructorul a făcut organizarea de șantier, dar pentru a începe lucrările așteaptă un aviz de la CNAIR pentru noul proiect tehnic. Acesta prevede lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro.

Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro-Infrastructură: Este un tronson important și blestemat, în același timp. Antreprenorul ar trebui să vină cu proiectul tehnic final în compania de drumuri și ar trebui să facă lucrul ăsta, dacă nu săptămâna asta, undeva în viitorul foarte foarte apropiat, pentru că îi expiră termenul de 6 luni și expiră și răbdarea pe care compania de drumuri și șoferii o mai au.

Potrivit acestuia, în momentul de față există două soluții. Fie compania de drumuri și constructorul negociază și ajung la o înțelegere legat de cât costă, de fapt, lucrările suplimentare care ar trebui făcute, fie se adiționează contractul cât este posibil iar pentru restul de lucrări rămase să se facă o licitație separată.

Dacă nu se alege niciuna dintre ele, atunci vorbim de reziliere. Dacă se ajunge la reziliere, antreprenorul are șanse mari să ia certificat negativ de la compania de drumuri, pentru că, de bine, de rău, a spus că face la licitație și a semnat contractul. Atât timp cât ai câștigat licitația și ai câștigat contractul îți asumi că faci autostrada în termenii pe care i-ai semnat.

Antreprenorul probabil că știa, când a semnat, că nu o să facă în banii pe care i-a licitat. A sublicitat, toată lumea a fost de acord și acum trebuie să vedem pe unde scoatem cămașa pentru că antreprenorul cere mult mai mult decât se permite din punct de vedere legal să se adiționeze contractul.

Advertisements
error: Content is protected !!