Ministrul Transporturilor:  300 de milioane de euro pentru Metroul Cluj  prin Planul Național de Redresare și Reziliență

Updated on mai 19, 2021 Ministrul Transporturilor a declarat în această dimineață la Digi 24 că primăria Cluj va primi 300 de milioane de euro pentru construcția metroului, dar discuțiile încă nu sunt încheiate privind Planul Național de Redresare și Reziliență

În ceea ce privește Clujul, în discuțiile actuale, pentru că nu e finalizat – programul se va depune la sfârșitul acestei luni și vom avea o eventuală aprobare în iunie – sunt prevăzute 300 de milioane (de euro, n.r.) pentru Cluj și 300 de milioane pentru București. 600 în total, din discuțiile pe care le-am avut cu ministrul Ghinea pentru liniile de metrou”, a spus Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor:  300 de milioane de euro pentru Metroul Cluj  prin Planul Național de Redresare și Reziliență 1

Și Bucureștiul va primi 300 de milioane de euro pentru metrou.

El a spus din nou că metroul spre Otopeni, așa cum a fost proiectat, nu conectează aeroportul direct și că mai sunt de parcurs 3 kilometri cu autobuzul. În plus, magistrala ar străbate și o zonă cu densitate mică a populației.

Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traversează de la est la vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la stația Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București.

Toate acestea ridică întrebări asupra fezabilității. La liniile de metrou nu costă doar construcția, costă operarea foarte mult. Cea deschisă în Drumul Taberei costă 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție”, a spus el.

Advertisements
error: Content is protected !!