Metroul din Cluj în pericol? Doar 5 stații aprobate pentru bani europeni. ”Din păcate, nu s-a reușit negocierea pentru ca Emil Boc și Clujul să primească miliardul de euro”

Updated on mai 17, 2021 Rareș Bogdan a declarat că doar 5 stații din metroul clujean vor fi finanțate prin PNRR.

”Din păcate, nu s-a reușit negocierea pentru ca Emil Boc și Clujul să primească miliardul respectiv, a primit doar 300 de milioane (n.r. de euro). Din cele 19 stații de metrou, vor fi doar cinci stații.” a spus Rareș Bogdan, citat de dcnews.ro.

Metroul din Cluj în pericol? Doar 5 stații aprobate pentru bani europeni. ”Din păcate, nu s-a reușit negocierea pentru ca Emil Boc și Clujul să primească miliardul de euro” 1

Întrebat dacă va fi o linie de metrou mai scurtă, pe principiul: facem de câți bani avem, Rareș Bogdan a răspuns:

”Începem un metrou care va duce de la Florești până la Apahida, adică până după aeroport, dar nu reușim, din păcate, să-l facem integral din PNRR, din PNRR facem doar cinci stații”.

Varianta inițială, cu 19 stații și un depou, avea 20 de kilometri, iar, din cele 19 stații, 14 erau în municipiul Cluj-Napoca.

”Am emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. E un proiect de maximă importanță atât pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană cât și pentru întreg județul” scria Alin Tișe, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, pe Facebook, atunci când proiectul prevedea 19 stații de metrou.

Prin PNRR, din Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida, rămâne Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida.

”Ceea ce este important este că există resursa financiară în acest moment, pentru că este prins în Planul de reziliență al României cu Comisia Europeană, iar Uniunea Europeană susține foarte mult toate modalitățile de transport alternative la mașini și mai ales orice mijloc de transport verde, nepoluant.

Asta este marea noastră șansă, pentru că din 2008 n-a mai fost niciodată vreo șansă în istoria UE când țările pot depăși limita de deficit de 3 la sută și acest Plan de reziliență, care se adaugă la proiectul de buget european 2021-2027 asigură resursa financiară” spunea Emil Boc, la finalul lui 2020, pentru Digi24.

Advertisements
error: Content is protected !!