Updated on februarie 17, 2021 Cătălin Drulă, ministrul transporturilor, nu prea ar vrea metrou la Cluj deoarece iar face concurență celui de la București în ceea ce privește subvenționarea de la bugetul de stat. El așteaptă concluziile studiului de fezabilitate ca să vadă dacă proiectul metroului de la Cluj este fezabil.
“La metroul de la Cluj se află în derulare studiul care ne va spune dacă e fezabil, mai ales că acesta va avea cel mai probabil costuri foarte mari de operare, care vor trebui subvenționate dintr-un buget, dar să vedem din care.
Din cel național ar fi corect, dacă și cel de la București este finanțat tot de acolo. Începem să vedem limitele acestui model și să ne gândim la limitele operaționale ale acestor tipuri de infrastructuri în legătură chestiunea bugetară, pentru că operarea și întreținerea acestora sunt scumpe”, a spus ministrul, citat de Ziua de Cluj.
“Sunt lucruri la care trebuie să ne gândim, altfel ne vom uita peste ani la ele doar ca la niște lucruri frumoase și atât, după care se părăginesc, iar acesta nu este un lucru de dorit să se întâmple în România. Sunt voci, experți care spun că un metrou este fezabil de la o dimensiune de 2 milioane de locuitori, hai să zicem că ar fi 1 milion, poate fi și la dimensiunea Clujului.
La aceste răspunsuri ar trebui să răspundă în mod onest acest studiu de fezabilitate care se uită și la costuri, inclusiv prin investigațiile geologice care se fac, dar și la cerere, câți călători ar fi, cât ar costa un abonament, ce venituri s-ar produce. Toate aceste lucruri vor fi puse pe hârtie și ne vom uita dacă acest proiect este fezabil”, a menționat Drulă.