Updated on februarie 9, 2021 O studentă a Universității Babeș-Bolyai a publicat pe Facebook fragmente dintr-un suport de curs pline de misoginism și rasism.
„Stimați colegi și profesori, cât timp ne vom mai împăca cu aceste mizerii? Probabil doriți să educați și noile generații de psihologi să perpetueze rasismul, misoginismul și blamarea victimelor?
Oare de aceea suportul de curs materia “Psihologie judiciară” e plin de afirmații deplasate despre hoții “creoli”, femeile care au o parte de vină în viol pt că au fost îmbrăcate într-un anumit fel și anormalitatea părului lung? Acesta e brandul Universitatea Babeş-Bolyai?
Ce părere aveți, stimați profesori? Cât mai continuăm într-un mod atât de toxic și dezonorant?”, a scris studenta Facultății de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul universității.
Rectorul Daniel David a solicitat o analiză la nivelul departamentului/facultății de specialitate
„UBB are, în general, un curriculum modern, ghidat de cele mai bune practici academice și etice internaționale. Dar UBB este o comunitate academică mare, astfel că este posibil ca încă nu toate componentele să fie ancorate în lumea modernă la standardele pe care le dorim, fapt care ne determină să urgentăm și să amplificăm eforturile noastre de aliniere la standardele etice și academice ale lumii de azi.
Dacă apar abateri de la acest lucru, acestea trebuie identificate și eliminate imediat. Dar demersul meu în acest sens este unul mai general, de reformare a curriculumului UBB. Astfel, ca urmare a angajamentului din Programul ProUBB+ am început deja de la sfârșitul anului 2020 un proces de reanaliză a tuturor planurilor de învățământ (și a fișelor de disciplină) din UBB prin prisma celor mai bune practici internaționale (implicând mediul academic intern și extern, studenții, societatea/mediul socio-economic), circumscrise de Ghidul UBB Antidiscriminare lansat în 2018.
În urma acestui demers, cred că UBB va avea nu doar unul din cele mai moderne conținuturi curriculare din țară, congruent cu cele mai bune practici academice și etice, dar și mecanismele de autoprotecție, și anume de identificare și de eliminare rapidă a unor erori/abateri de la bunele practici academice internaționale.
Așadar, există deja în UBB un proces demarat și care se ocupă de asemenea zone, cu consultare plurală și în raport cu normele etice, științifice și culturale ale prezentului. Probabil că și cazul punctual a apărut în acest context de autoanaliză inițiată în UBB, ceea ce arată că autoanaliza începe să funcționeze”, a transmis rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.