Se face metrou la Cluj! Guvernul a aprobat studiul de prefezabilitate pentru metrou și tren metropolitan

Updated on noiembrie 13, 2020 Studiul de prefezabilitate pentru magistrala I de metrou şi trenul metropolitan din judeţul Cluj a fost dezbătut în şedinţa de joi a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional, constatându-se că îndeplineşte condiţiile de aprobare, informează Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA).

Conform unui comunicat al MLPDA, preluat de agerpres.ro, s-a constatat că Studiul de prefezabilitate pentru obiectivul de investiţii “Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou)”, îndeplineşte condiţiile de aprobare, având Avizul nr. 94/103/10.11.2020, emis de ordonatorul principal de credite (Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor) cu privire la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor.

Se face metrou la Cluj! Guvernul a aprobat studiul de prefezabilitate pentru metrou și tren metropolitan 1

“Membrii Consiliului consideră că, la această fază de elaborare a documentaţiei tehnico-economice (studiu de prefezabilitate), Avizul nr.94/103/10.11.2020 este suficient pentru promovarea Hotărârii de Guvern de aprobare a Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii.

Investiţia, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile şi rambursabile prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), precum şi din alocaţii de la bugetul local, prin UAT municipiul Cluj-Napoca şi UAT comuna Floreşti şi alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km şi 14 staţii”, se arată în comunicat.

Advertisements
error: Content is protected !!