România construiește un nou drum de mare viteză spre Ungaria. Este vorba despre drumul expres Satu Mare – Oar (frontiera româno – ungară).
Erbașu a câștigat contractul pentru construcția drumului expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și frontieră. Antreprenorul român are la dispoziție un buget de 720 milioane de lei și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Pe traseul acestui nou drum de mare viteză, cu o lungime de 10,83 km, se vor construi inclusiv: – două noduri rutiere, – două parcări, – un CIC (Centru pentru Întreținere și Control). Construcția Someș Expres, care are alocată maximum 24 de luni, este finanțată prin Programul Transport 2021-2027, informează profit.ro.
„Antreprenorul român are la dispoziție 720,48 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Acest nou drum de mare viteză va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria).
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– două noduri rutiere,
– două parcări,
– un Centru de Întreținere și Control (CIC).
Contractul (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmis Cristian Pistol.
Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 km a fost lansată pe 29 ianuarie 2024.
Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.
Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.