920 de milioane de Euro pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca. Include 5 tuneluri și legături cu Spitalul Regional de Urgență și Autostrada Transilvania

Updated on octombrie 11, 2022 Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca. Investiția se ridică la 920 de milioane de euro și va fi realizată în două etape.

Centura Metropolitană, proiect cu indicativ ,,Drum TransRegio Feleac T 35″ va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km. și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură, transmite economedia.ro.

920 de milioane de Euro pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca. Include 5 tuneluri și legături cu Spitalul Regional de Urgență și Autostrada Transilvania 1

În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.

error: Content is protected !!