Emil Boc: „Metroul din Cluj va fi echivalentul a unei păduri cu jumătate de milion de copaci”

Updated on iulie 29, 2022 Primarul Emil Boc a făcut astăzi un inventar al măsurilor luate pentru reducerea poluării și creșterea calității vieții.

S-a observat o creștere a numărului de utilizatori pe mijloacele de transport în comun. Asta arată că oamenii au lăsat mașinile acasă și au optat pentru transport în comun, ceea ce ne face să susținem acest proiect și să-l extindem la un moment dat”, a declarat, la ZIUA LIVE, Emil Boc.

Emil Boc: „Metroul din Cluj va fi echivalentul a unei păduri cu jumătate de milion de copaci” 1

Boc a mai fost întrebat ce măsuri se iau pentru reducerea poluării care, de multe ori, este peste media admisă.

Avem 200 de ha de parcuri în construcție și în remodelare. Plantăm 200.000 de copaci până în 2030. Facem culoarul verde-pietonal pe malul Someșului. Noi venim în permanență cu proiecte care să stopeze creșterea poluării și să trecem în faza cealaltă de calitate a vieții.

Gândiți-vă că Metroul va fi echivalentul a unei păduri cu jumătate de milion de copaci. Asta va însemna din perspectiva absorbției gazelor cu efect de seră și a diminuării poluării. Sunt lucruri pe care le gândim de multă vreme, nu de astăzi.

Un alt lucru pe care putem să-l facem este să utilizăm transportul în comun și să lăsăm mașina acasă. O mașină clar poluează în oraș, de la 30.000 de mașini în 1989, la 210.000 câte avem astăzi. Vă dați seama ce înseamnă asta pentru un oraș antic, de 2.000 de ani, iar configurația nu-i permite să aducă de 7 ori mai multe mașini”, a afirmat edilul Clujului, potrivit stiridecluj.ro.

Licitația pentru construirea metroului clujean a fost lansată în luna martie, iar termenul limită inițial pentru primirea ofertelor era 9 mai 2022. Ulterior, termenul a fost decalat pentru final de iunie, iar acum agust. Oficialii Primăriei au anunțat că 15 companii s-au aratat interesate de licitația pentru proiectarea și execuția metroului din Cluj.

Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul mizează pe o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR și este asumat de Guvernul României.

error: Content is protected !!